Kültür Eksenli Türk Sineması Ruhunu Yitirirken
Kitap Tanıtım Yazısı :
“Sinema üzerine yazma heyecanı depreşince insan ister istemez Metin Erksan ve Lütfi Akad’a
yöneliyor. Tabii düşüncelerine, filmlerine ve kişiliklerine. Dönüp eskiden yazılanları/çekilenleri
yeni baştan okuyunca/seyredince, zaman zaman on yıllar sonra okuyunca/seyredince
yaklaşımlarının derinliği, kişiliklerinin sağlamlığı ve filmlerinin parlaklığı o kadar net ortaya
çıkıyor ki. Yıllar, daha doğrusu on yıllar sonra Yeni Sinema’yı tekrar okuyunca dönemi yeni
baştan değerlendirme gereği gündeme geliyor. Okuma sonrasında yaptığım iki konuşma konu
üzerinde daha değişik bir şekilde düşünmeye yol açıyor. Yeni Sinema okumanın eşliğinde iki
sayılık Ulusal Sinema’nın incelenmesi fotoğrafı daha bir netleştiriyor.”
Türk sineması üzerine düşünen nadir entelektüellerden biri olan Kurtuluş Kayalı bu çalışmasında
Türk sinemasının birikimini değerlendirerek temellerini ortaya çıkarmaya çalışıyor. Bu temeller
doğrultusunda günümüz sinemasının ve sinema literatürünün zaaflarını tespit ediyor. Türk
sinemasının geleceğinin, kültür eksenli sinemanın ve sinema düşüncesinin ihyasında yattığını ifade
ediyor.
Yazar Hakkında:
Kurtuluş Kayalı
1949’da Kırşehir’de doğdu. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi (AÜSBF) Uluslararası
İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu (1972). Aynı bölümde yazdığı “Cumhuriyet Döneminde Ordu-
Siyaset İlişkisi başlıklı teziyle siyaset bilimi doktorasını tamamladı (1978). Aynı yıl Ankara
Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi (AÜDTCF) Tarih Bölümü Türkiye Cumhuriyeti
Tarihi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak çalışmaya başladı. 1989’da siyasal teoriler alanında
doçentliğini aldı. 2001’de profesörlük kadrosuna atandı. 2016’da emekli oldu. Temel ilgi alanları
Türk düşünce tarihi, sosyolojisi, tarihçiliği, sineması ve edebiyatı olan Kayalı’nın bu alanlarda
yayımlanmış birçok çalışması bulunmaktadır.
Telif Eserleri: Ordu ve Siyaset: 27 Mayıs -12 Mart, Türk Düşünce Dünyasında Yol İzleri, Türk
Düşünce Dünyası Üzerine Sınırlı Değerlendirmeler, Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması:
Bir Yorum Denemesi, Keşke Herkes Papağan Olsa: Mizah Üzerine Yazılar, Sinema Bir Kültürdür,
Türk Düşünce Dünyasının Bunalımı: Görüntüdeki Dinamizmin Gölgelediği Tıkanıklık, Türk
Kültür Dünyasından Portreler, Üstü Çizilen Yazılar, Metin Erksan Sinemasını Okumayı Denemek,
Düşüncenin Coğrafyası 1: Toplumdan Soyutlanmış Düşünce ve Direnç Potansiyeli, Türk
Sineması: İliklerimize İşlemiş Ruhumuza Sinmiş Bir Sanat Pratiği
Derleme Eserleri: Bir Kemal Tahir Kitabı: Türkiye’nin Ruhunu Aramak, Türk Sineması: Toplumu
Şekillendirmenin Toplum Tarafından Şekillendirilmenin Sosyolojisi
Kullanılan Reklam Mecraları :
**************
- Açıklama
Kitap Tanıtım Yazısı :
“Sinema üzerine yazma heyecanı depreşince insan ister istemez Metin Erksan ve Lütfi Akad’a
yöneliyor. Tabii düşüncelerine, filmlerine ve kişiliklerine. Dönüp eskiden yazılanları/çekilenleri
yeni baştan okuyunca/seyredince, zaman zaman on yıllar sonra okuyunca/seyredince
yaklaşımlarının derinliği, kişiliklerinin sağlamlığı ve filmlerinin parlaklığı o kadar net ortaya
çıkıyor ki. Yıllar, daha doğrusu on yıllar sonra Yeni Sinema’yı tekrar okuyunca dönemi yeni
baştan değerlendirme gereği gündeme geliyor. Okuma sonrasında yaptığım iki konuşma konu
üzerinde daha değişik bir şekilde düşünmeye yol açıyor. Yeni Sinema okumanın eşliğinde iki
sayılık Ulusal Sinema’nın incelenmesi fotoğrafı daha bir netleştiriyor.”Türk sineması üzerine düşünen nadir entelektüellerden biri olan Kurtuluş Kayalı bu çalışmasında
Türk sinemasının birikimini değerlendirerek temellerini ortaya çıkarmaya çalışıyor. Bu temeller
doğrultusunda günümüz sinemasının ve sinema literatürünün zaaflarını tespit ediyor. Türk
sinemasının geleceğinin, kültür eksenli sinemanın ve sinema düşüncesinin ihyasında yattığını ifade
ediyor.
Yazar Hakkında:
Kurtuluş Kayalı
1949’da Kırşehir’de doğdu. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi (AÜSBF) Uluslararası
İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu (1972). Aynı bölümde yazdığı “Cumhuriyet Döneminde Ordu-
Siyaset İlişkisi başlıklı teziyle siyaset bilimi doktorasını tamamladı (1978). Aynı yıl Ankara
Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi (AÜDTCF) Tarih Bölümü Türkiye Cumhuriyeti
Tarihi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak çalışmaya başladı. 1989’da siyasal teoriler alanında
doçentliğini aldı. 2001’de profesörlük kadrosuna atandı. 2016’da emekli oldu. Temel ilgi alanları
Türk düşünce tarihi, sosyolojisi, tarihçiliği, sineması ve edebiyatı olan Kayalı’nın bu alanlarda
yayımlanmış birçok çalışması bulunmaktadır.
Telif Eserleri: Ordu ve Siyaset: 27 Mayıs -12 Mart, Türk Düşünce Dünyasında Yol İzleri, Türk
Düşünce Dünyası Üzerine Sınırlı Değerlendirmeler, Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması:
Bir Yorum Denemesi, Keşke Herkes Papağan Olsa: Mizah Üzerine Yazılar, Sinema Bir Kültürdür,
Türk Düşünce Dünyasının Bunalımı: Görüntüdeki Dinamizmin Gölgelediği Tıkanıklık, Türk
Kültür Dünyasından Portreler, Üstü Çizilen Yazılar, Metin Erksan Sinemasını Okumayı Denemek,
Düşüncenin Coğrafyası 1: Toplumdan Soyutlanmış Düşünce ve Direnç Potansiyeli, Türk
Sineması: İliklerimize İşlemiş Ruhumuza Sinmiş Bir Sanat Pratiği
Derleme Eserleri: Bir Kemal Tahir Kitabı: Türkiye’nin Ruhunu Aramak, Türk Sineması: Toplumu
Şekillendirmenin Toplum Tarafından Şekillendirilmenin Sosyolojisi
Kullanılan Reklam Mecraları :**************
Stok Kodu:9786256385825Boyut:13x20Sayfa Sayısı:224Basım Yeri:İstanbul
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002104,00208,00369,33208,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002104,00208,00369,33208,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002104,00208,00369,33208,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim208,00208,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.