Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%10
Kayıtdışı Ekonomi Bakımından Türk Vergi Sisteminin Analizi Mehmet Yüce

Kayıtdışı Ekonomi Bakımından Türk Vergi Sisteminin Analizi

Liste Fiyatı : 555,00TL
İndirimli Fiyat : 499,50TL
Kazancınız : 55,50TL
Taksitli fiyat : 3 x 166,50TL
Havale/EFT ile : 489,51TL
%10
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786053151173
39123
Kayıtdışı Ekonomi Bakımından Türk Vergi Sisteminin Analizi
Kayıtdışı Ekonomi Bakımından Türk Vergi Sisteminin Analizi
499.50
 Konu Başlıkları
 
- Genel Olarak Kayıt Dışı Ekonomi
 
- Türkiye'de Kayıt Dışı Ekonomi
 
-Türk Vergi Sistemi ve Kayıt Dışı Ekonominin Durumu
 
İÇİNDEKİLER
 
-       BİRİNCİ BÖLÜM
 
-       GENEL OLARAK KAYIT DIŞI EKONOMİ
 
-       1.1.KAYIT DIŞI EKONOMİ KAVRAMI 3
 
-       1.2.KAYIT DIŞI EKONOMİ TEORİLERİ 7
 
-       1.2.1. Oyun Teorisi Yaklaşımı 7
 
-       1.2.2. Arz - Talep Yaklaşımı 10
 
-       1.2.3. Rasyonel Seçim Teorisi Yaklaşımı 11
 
-       1.2.4. Laffer Eğrisi Yaklaşımı 13
 
-       1.3.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN UNSURLARI 15
 
-       1.3.1. Yeraltı Ekonomisi (Yasadışı Faaliyetler) 16
 
-       1.3.2. Yarı Kayıtlı (Beyandışı)Ekonomi 19
 
-       1.3.2.1.Gelirlerin Yasal Olarak Kayıt Dışında Bırakılması 19
 
-       1.3.2.2.Gelirlerin Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışına Çıkarılması 20
 
-       1.3.3. Kayıtlara Hiç Girmeyen Ekonomi 22
 
-       1.4.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ÖZELLİKLERİ 23
 
-       1.4.1. Yasalara Aykırı Olması 24
 
-       1.4.2. Ahlaki Normlara Aykırı Olması 25
 
-       1.4.3. Vergilendirilmemiş Olması 25
 
-       1.4.4. İstatistiksel Olarak Ölçülememesi ve GSMH Hesaplarında Yer Almaması 27
 
-       1.4.5. Gelir veya Fayda Elde Edilmesi 28
 
-       1.5.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ 28
 
-       1.5.1. MALİ NEDENLER. 28
 
-       1.5.1.1.VergiSisteminin Karmaşıklığı ve Vergilendirme Ortamının Belirsizliği 28
 
-       1.5.1.2.Vergi Oranlarının Yüksekliği ve Vergiye Karşı Direnç. 31
 
-       1.5.1.3.Muhasebe ve Müşavirlik Hizmetlerinin Yetersizliği 34
 
-       1.5.1.4.Çalışma Hayatından Kaynaklanan Nedenler 35
 
-       1.5.1.5.Vergi İdaresi ve Denetiminden Kaynaklanan Nedenler 35
 
-       1.5.2. EKONOMİK NEDENLER. 36
 
-       1.5.2.1.Ekonomik Sistem ve Uygulanmakta Olan Ekonomi Politikaları 36
 
-       1.5.2.2.Ekonomik İstikrarsızlık ve Enflasyon. 37
 
-       1.5.2.3.Kişisel Gelir Dağılımının Bozukluğu. 38
 
-       1.5.2.4.Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmeler ve Elektronik Ticaretin Yaygınlaşması 39
 
-       1.5.2.5.İşletme Büyüklüğü. 40
 
-       1.5.2.6.Ülke İçi ve Dışı Rekabetin Yoğun Olması 41
 
-       1.5.2.7.Devlet Müdahaleleri veya Düzenlemeleri 41
 
-       1.5.3. SİYASİ NEDENLER. 42
 
-       1.5.3.1.Baskı Gruplarının İstekleri 42
 
-       1.5.3.2.Siyasal İktidarların Tutumu. 43
 
-       1.5.3.3.Vergi Afları 44
 
-       1.5.4. SOSYAL NEDENLER. 45
 
-       1.5.5. PSİKOLOJİK NEDENLER. 46
 
-       1.6. KAYIT DIŞI EKONOMİYİ TAHMİN YÖNTEMLERİ 48
 
-       1.6.1. Doğrudan Tahmin Yöntemleri 49
 
-       1.6.1.1.Anket Yöntemi 50
 
-       1.6.1.2.Karma Yöntem.. 50
 
-       1.6.2. Dolaylı Tahmin Yöntemleri 51
 
-       1.6.2.1.GSMH Yaklaşımı 51
 
-       1.6.2.2.Parasalcı Yaklaşımlar 52
 
-       1.6.2.2.1. Sabit Oran Yaklaşımı (Para Talebiveya Emisyon Hacmi Yaklaşımı) 52
 
-       1.6.2.2.2. İşlem Hacmi Yaklaşımı 52
 
-       1.6.2.2.3. Ekonometrik Yaklaşım.. 53
 
-       1.6.2.3.İstihdam Yaklaşımı 54
 
-       1.6.2.4.Vergi İncelemeleri Yoluyla Tahmin Yaklaşımı 55
 
-       1.6.2.4.1. Yasalarla Kayıt Dışı Bırakılmasına İzin Verilen Faaliyetler 56
 
-       1.6.2.4.2. Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışı Bırakılan Faaliyetler 56
 
-       1.6.2.5. Üretim Girdilerini Esas Alan Yaklaşım (Fiziksel Girdi Yaklaşımı) 56
 
-       1.6.3. Çoklu Sebep Çoklu Göstergeler(MIMIC) (Model Yaklaşımı) Yöntemi 57
 
-       1.7. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ETKİLERİ 58
 
-       1.7.1. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMSUZETKİLERİ 58
 
-       1.7.1.1.EKONOMİK ETKİLER. 59
 
-       1.7.1.1.1. Ekonomik Göstergelere Güvensizlik Yaratması 59
 
-       1.7.1.1.2. Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Olumsuz Etkisi ve Haksız Rekabet 60
 
-       1.7.1.1.3. Kaynak Dağılımının Bozulması 62
 
-       1.7.1.1.4. Kişisel Gelir Dağılımına Etkisi 62
 
-       1.7.1.2.MALİ ETKİLER. 63
 
-       1.7.1.2.1. Vergi Gelirlerinin Azalmasına ve Bütçe Açığına Yol Açması 63
 
-       1.7.1.2.2. Kamu Maliyesine İlişkin Göstergelerde Meydana Gelen Bozulmalar 64
 
-       1.7.1.3.SOSYAL ETKİLER. 65
 
-       1.7.1.3.1.Toplumsal Bozulmaya Sebep Olması 66
 
-       1.7.1.3.2.Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik Üzerindeki Olumsuz Etkileri 67
 
-       1.7.2. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMLUETKİLERİ 68
 
-       1.7.2.1.Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi 69
 
-       1.7.2.2.İstihdam Üzerindeki Etkisi 70
 
-       1.7.2.3.Rekabet Gücü Üzerindeki Etkisi 71
 
-       1.7.2.4.Sosyal Yapı Üzerindeki Etkileri 72
 
-       1.7.2.5.Kişisel Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkisi 73
 
-       1.7.2.6.Ekonomik İstikrar Üzerindeki Etkisi 73
 
-       1.7.2.7.Ekonomideki Dinamizme Etkisi 74
 
-       1.7.2.8.Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Etkisi 74
 
-       1.7.2.9.Kaynak Tahsisi Üzerine Etkisi 75
 
-       İKİNCİ BÖLÜM
 
-       TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİ
 
-       2.1.TÜRKİYE’DEKAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUŞMA NEDENLERİ 77
 
-       2.1.1. YAPISAL NEDENLER. 79
 
-       2.1.1.1.Ekonominin Gelişmişlik Düzeyinin Yetersizliği 79
 
-       2.1.1.2.Sosyolojik Yapıdaki Sorunlar 80
 
-       2.1.1.3.VergiMevzuatı Dışındaki Yasal Düzenlemelerdeki Yetersizlikler 82
 
-       2.1.1.4.Kurumlararası İletişim, İşbirliği, Bilgi Paylaşımı ve Koordinasyon Eksikliği 83
 
-       2.1.1.5.Ulusal Veri Tabanının Yetersizliği ve Olan Verilerden Yeterince  Yararlanılamaması 84
 
-       2.1.1.6.Kronik Yüksek Enflasyon. 85
 
-       2.1.1.7.Ekonomik Krizler 88
 
-       2.1.2. MALİ SİSTEMDEN KAYNAKLANANNEDENLER. 88
 
-       2.1.2.1.Vergi Mevzuatının Karışık Olması 89
 
-       2.1.2.2.Vergi Sisteminin Adil Olmaması 92
 
-       2.1.2.3.Vergi Afları 93
 
-       2.1.2.4.Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin Yetersiz Olması 100
 
-       2.1.2.5.Vergi Oranlarının Yüksekliği 102
 
-       2.1.2.6.Sosyal Güvenlik Sisteminden Kaynaklanan Sorunlar 105
 
-       2.1.2.7.Verginin Tabana Yayılamaması 106
 
-       2.1.2.8.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin Payının Çok Yüksek Olması 107
 
-       2.1.2.9.Bazı Sektörlerde Belge Düzeninin Yeterince Yerleşmemiş Olması 111
 
-       2.1.3. İDARİ VE HUKUKİ NEDENLER. 112
 
-       2.1.3.1.Vergi İdaresi ve Denetimden Kaynaklanan Nedenler 112
 
-       2.1.3.2.Vergi Yargı Organlarının Etkin ve Hızlı Çalışamaması 117
 
-       2.1.3.3.Suça Bakış Açısı ve Suç Fiillerine Uygulanan Yaptırımların Etkisizliği 118
 
-       2.1.3.4.Sözleşmelerde Şekil Serbestisinin Geçerli Olması 119
 
-       2.1.3.5.Hamiline Belge Düzenleme Uygulamasının Yaygınlığı 122
 
-       2.1.3.6.Bürokratik İşlemlerin Yoğunluğu ve Karmaşıklığı 123
 
-       2.1.4. SOSYAL NEDENLER. 125
 
-       2.1.4.1.Türkiye’de Göç Nedeniyle Kent İşsizliğinin Artması ve Kayıt Dışı Ekonomik  Faaliyetlere Yönelme. 126
 
-       2.1.4.2.Vergilerin Yerinde Harcanmadığına Yönelik Genel Kanaat 127
 
-       2.1.5. PSİKOLOJİK SEBEPLER. 131
 
-       ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
 
-       TÜRK VERGİ SİSTEMİ VE KAYITDIŞI EKONOMİNİN DURUMU
 
-       3.1.TÜRK VERGİ SİSTEMİNDE KAYITDIŞI EKONOMİYE YOL AÇAN UNSURLAR. 135
 
-       3.1.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 137
 
-       3.1.1.1.İstikrarlı Bir Vergi Politikasının ve Uygulama Birliğinin Olmaması 138
 
-       3.1.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sisteminin  Kurulamamış Olması 139
 
-       3.1.1.3.Vergilerin Sayısının Çokluğu ve Vergi Kanunlarının Sistematikten Yoksun Olması 140
 
-       3.1.1.4.Vergi Kanunlarında Yer Alan Muafiyet ve İstisnaların Çokluğu ve  Karmaşık Olması 142
 
-       3.1.1.5.Vergi Sisteminin Yeterli Oto-Kontrol Mekanizmalarına Sahip Olmaması 145
 
-       3.1.1.6.Mükellef Haklarına Vergi Sisteminde ve Uygulamada Yeterince Yer  Verilmemesi 147
 
-       3.1.1.7.Vergi Tabanın Dar Olması 148
 
-       3.1.1.8.Harcamaların Önemli Bir Kısmının Gider Olarak Dikkate Alınamaması 151
 
-       3.3.1.9.Farklı Vergi Kanunlarında Benzer Konuları Düzenleyen Hükümler Arasında  Uyumun Bulunmaması 152
 
-       3.1.1.10.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Yasalarının Çıkarılması 153
 
-       3.1.1.11.Vergi Sisteminin Teknolojide, Ekonomik ve Ticari Alanda Meydana  
 
-       Gelen Gelişmelere Yeterince Uyum Gösterememesi 155
 
-       3.1.1.12.Mükellefler Nezdinde Yarattığı Olumsuz Etkilerinin Bilinmesine Rağmen,  Af Kanunlarının Çıkarılmasına Devam Edilmesi 157
 
-       3.1.2.VERGİ USUL KANUNU BAKIMINDAN.. 159
 
-       3.1.2.1.Vergi Usul Kanununun Dilinin Ağır ve Madde Sayısının Çok Olması 159
 
-       3.1.2.2.Belge Düzeninin Sağlıklı ve Etkin İşleyişinin Sağlanamaması 160
 
-       3.1.2.3.Tevsik Edici Belgelerin Belirli Bir Standarda Kavuşturulmamış Olması 162
 
-       3.1.2.4.Tarh Zamanaşımının Başlangıcı ve Süresi Konusunda Vergi Kanunlarında
 
-       Çok Farklı Hükümlerin Bulunması 163
 
-       3.1.2.5.Uzlaşma Müessesesinin Varlığı 164
 
-       3.1.2.6.Vergi Cezalarının Etkin Bir Şekilde Uygulanamaması Sorunu. 168
 
-       3.1.2.7.Özelge (Mukteza) Uygulamasının Kötüye Kullanılması 169
 
-       3.1.2.8.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Çokluğu ve  Uygulamada Yarattığı Karmaşa. 169
 
-       3.1.2.9.Kıyas Yoluyla ya da Genişletici veya Daraltıcı Yorum Yapmak Suretiyle  
 
-       Vergisel ve Cezai İşlem Tesis Edilmesi 170
 
-       3.1.2.10.Kamu Alacakları Üzerindeki Gecikme Faizi ve Gecikme Zammı Yükünün Fazlalığı 172
 
-       3.1.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 173
 
-       3.1.3.1.Kaynak Teorisine Göre Vergilemenin Benimsenmesi 173
 
-       3.1.3.2.Basit Usulde Vergilendirme Uygulaması 175
 
-       3.1.3.3.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Benimsenmesi 176
 
-       3.1.3.4.Gelir Vergisi Kanunda Yer Alan Vergi Güvenliği İle İlgili Müesseselerin  Uygulamadan Kaldırılması 177
 
-       3.1.3.5.Ticari Kazancın Tespitinde Götürü Gider Uygulaması 178
 
-       3.1.3.6.Ayırma Kuramına Göre Vergilendirmenin Terk Edilmesi 179
 
-       3.1.3.7.Menkul Sermaye İratlarının Vergilendirilmesinde İstikrarlı Bir Uygulamanın   Sağlanamaması 180
 
-       3.1.3.8.Bazı Gelir Unsurlarının Sürekli Olarak Vergi Dışı Kalması veya Düşük Oranlı  Vergilenmesi 181
 
-       3.1.3.9.Gelir Unsurları Arasında Önemli Vergilendirme Farklılıklarının Bulunması 182
 
-       3.1.3.10.Ücretliler Dışında Kalan Mükelleflere, Asgari Geçim İndirimi Uygulaması  Hakkının Tanınmaması 183
 
-       3.1.3.11.Vergiye Tabi Tüm Gelirlerin Tek Beyannamede Toplanmasını Engelleyen
 
ve Üniter Yapının Bozulmasına Neden Olan Yasal Düzenlemelerin Varlığı 185
 
-       3.1.3.12.Gayrimenkul Sermaye İratlarında Götürü Gider Uygulaması 186
 
-       3.1.3.13.Kazancın Tespitinde Safilik ve Gerçeklik İlkelerinin Tam Olarak  Uygulanmaması 187
 
-       3.1.4. KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 188
 
-       3.1.5. DİĞER VERGİ KANUNLARIBAKIMINDAN.. 189
 
-       3.1.5.1.Katma Değer Vergisi Oranlarının Yüksekliği ve Oran Farklılaştırmasının  Çokluğu. 189
 
-       3.1.5.2.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin (ÖTV, KDV) Ağırlığının Sürekli Artması, ÖTV Tutar ve Oranlarının Sık Değiştirilmesi ve ÖTV’nin Bütçe  Hedeflerini Tutturma Enstrümanı Olarak Kullanılması 191
 
-       3.1.5.3.Veraset ve İntikal Vergisi Uygulamasının Etkinsizliği 193
 
-       3.1.5.4.Mevcut MTV Uygulamasının Vergilemede Adaleti Sağlamaktan ve Modern  Bir Vergileme Anlayışını Yansıtmaktan Yoksun Olması 194
 
-       3.1.5.5.Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisinin Kapsamının Genişletilmesi ve  Yarattığı Sorunlar 195
 
-       3.1.5.6.Kayıtdışı Ekonomiyi Önlemede Denetim Mekanizmasının Etkin ve Rasyonel  Bir Şekilde Kullanılamaması, Denetim Oranının Çok Düşük Olması 196
 
-       3.2.VERGİSEL KAYITDIŞILIĞIN ÖNLENMESİ, ÇAĞDAŞ VE ETKİN BİR VERGİ  SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASI İÇİNYAPILMASI GEREKENLER. 200
 
-       3.2.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 200
 
-       3.2.1.1.Temel İlkeleri Belirlenmiş, Kararlı Bir Vergi Politikası Oluşturulmalı, Vergi  Kanunlarında Sık Sık Değişiklikler Yapılmamalı 200
 
-       3.2.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sistemi Oluşturmalı 202
 
-       3.2.1.3.Piyasa Ekonomisi ile Uyumlu Bir Vergi Sistemi Oluşturulmalı 204
 
-       3.2.1.4.Mükellef Nezdinde Devletin Saygınlığının ve Devlete Olan Güvenin Tesis  Edilmesi 207
 
-       3.2.1.5.Vatandaşlık ile Vergi Mükellefiyeti Arasında Etkin Bir Bağın Kurulması 208
 
-       3.2.1.6.Vergiye Gönüllü Uyumu Arttırma Amacına Yönelik Olarak İdare ve  Mükellef İlişkileri Güçlendirilmeli 208
 
-       3.2.1.7.Vergi Bilinci ve Vergi Ahlakının Oluşturulması ve Topluma Yayılması 209
 
-       3.2.1.8.Kurumlar Arası İşbirliği ve Koordinasyonun Sağlanması 211
 
-       3.2.1.9.İstihdam Üzerindeki Vergisel Yüklerin Azaltılması 212
 
-       3.2.1.10.Vergi Sistemi Basit ve Anlaşılır Hale Getirilmeli 214
 
-       3.2.1.11.Vergi Tabanının Genişletilmesi 214
 
-       3.2.1.12.Vergilendirme İşlemleri ve Hizmetlerinin Sunumunun Basitleştirilmesi 215
 
-       3.2.1.13.İyi Niyetli Mükellefleri Korumaya Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 217
 
-       3.2.1.14.Vergi Mevzuatında ve Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin  Arttırılması 217
 
-       3.2.1.15.Gider Olarak Dikkate Alınabilecek Harcamaların Kapsamı Genişletilmeli 218
 
-       3.2.1.16.Bazı Temel Vergi ve Usul Kanunları Yeniden Yazılmalı 219
 
-       3.2.2. VERGİ USUL KANUNUNDABAKIMINDAN.. 221
 
-       3.2.2.1.Vergi Kanunlarının Değiştirilmesi ve Uygulanması İçin Hazırlık Dönemi  Tanınmalı 221
 
-       3.2.2.2.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Kanunları Çıkarılmamalı 222
 
-       3.2.2.3.Vergi Kanunları Arasında Paralellik ve Bütünlük Sağlanmalı 222
 
-       3.2.2.4.Özel Kanunlarda Yer Alan Vergiye İlişkin Hükümler Kaldırılmalı, Zorunlu  Hallerde Vergi Kanunlarıyla Uyumlaştırılmalı 222
 
-       3.2.2.5.Beyan Edilen Vergi Matrahları Aynı Dönemde Ortaya Çıkan Servet Artışları ile İlişkilendirilmeli ve Servetteki Artışın Kaynağının Sorulmasına İmkan  Tanınmalı 223
 
-       3.2.2.6.Sağlıklı Bir Belge Düzeninin ve Kayıt Sisteminin Oluşturulması 224
 
-       3.2.2.7.Ekonomide Kullanılan Belgeler Hamiline Yazılılıktan Nama Yazılı Hale Getirilmeli 224
 
-       3.2.2.8.Nakit Ödeme Sınırı ve Nakit Para Kullanım Oranı Düşürülmeli, Tüketicileri  Kredi Kartı İle Harcama Yapmaya Zorlayan Düzenlemeler Yapılmalı 225
 
-       3.2.2.9.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Azaltılması 226
 
-       3.2.2.10.Vergi Usul Kanunu Kapsamında Kanıtlayıcı Belge Olarak Sadece Fatura  Düzenlenmeli 227
 
-       3.2.2.11.Vergi Usul Kanunu ve Uluslararası Muhasebe Standartları Değerleme  Hükümlerinin Uyumlaştırılması 228
 
-       3.2.2.12.Uzlaşma Müessesesi Yeniden Gözden Geçirilmeli 228
 
-       3.2.2.13.Cezalarda İndirim Müessesesi Kaldırılmalı 230
 
-       3.2.2.14.Vergi Cezalarının Caydırıcılığının Artırılması ve Herkese Eşit Olarak  Uygulanması 230
 
-       3.2.2.15.Denetimin Etkinliğinin Artırılması 232
 
-       3.2.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 234
 
-       3.2.3.1.GelirinTanımı Değiştirilmeli ve Net Artış Teorisine Göre Vergilemeye Geçilmeli 234
 
-       3.2.3.2.Gelir Vergisinin Kişiselliği ve Mali Güce Göre Vergilendirme İlkeleri Dikkate  Alınarak Üniter Vergilemeye Ağırlık Verilmeli 235
 
-       3.2.3.3.BasitUsulde Vergilendirme Uygulaması Kaldırılmalı ya da Kapsamı  Daraltılmalı 236
 
-       3.2.3.4.Vergi Oranları Düşürülmeli ve Tüm Gelir Unsurları İçin En Az Geçim  İndirimi Müessesesi Getirilmeli 237
 
-       3.2.3.5.Tüm Gelir Unsurlarıyla İlgili İndirim, İstisna ve Muafiyet Hükümleri İlgili  Gelir Unsurunun Bulunduğu Bölümde Toplanmalı 238
 
-       3.2.3.6.Elektronik Ticaret ve Küreselleşmenin Getirdiği Yeni İşlem Türleri;  Mübadeleyi, Tasarruf ve Sermaye Hareketlerini Engellemeyecek Şekilde  Vergilendirilmeli 238
 
-       3.2.3.7.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Kapsamı  Daraltılmalı, Gerçek Usulde Vergilendirmenin İmkanları Arttırılmalı 238
 
-       3.2.3.8.Zirai Kazançların Belgelendirilmesine Yönelik Çalışmalar Yapılmalı 239
 
-       3.2.3.9.Ücret Gelirlerinin Vergilendirilmesinde Ayırma Kuramı Esas Alınmalı ve  Ücret Üzerindeki Vergi ve Benzeri Yükler Azaltılmalı 239
 
-       3.2.3.10.Serbest Meslek Kazançlarının Kavranmasında İlgili Meslek Odaları  Görevlendirilmeli ve Bu Örgütlere Yasal Sorumluluk Verilmeli 240
 
-       3.2.3.11.MenkulSermaye İratlarının Vergilendirilmesine İlişkin Düzenlemelerde İstikrar Sağlanmalı 240
 
-       3.2.3.12.Kira Gelirini Etkin Bir Şekilde Kavramaya, Kira Gelirini Bildirmeyen ya da  Eksik Bildirenlere Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 241
 
-       3.2.3.13.Kentleşmeninve Turizmin Yarattığı Gayrimenkul Rantlarının  Vergilendirilmesi Yoluna Gidilmeli 242
 
-       3.2.3.14.Geçici Vergi Uygulaması Yeniden Değerlendirilmeli 242
 
-       3.2.4.KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 245
 
-       3.2.5. DİĞER VERGİLER BAKIMINDAN.. 245
 
-       3.2.5.1.KDV Oranları Revize Edilmeli ve Çok Oranlı Katma Değer Vergisi  Uygulamasından Vazgeçilmeli 246
 
-       3.2.5.2.Veraset ve İntikal Vergisinin Etkinliğinin Arttırılmalı ya da Veraset ve  İntikal Vergisi Kanunu Tamamen Kaldırılıp Uygulamaya Gelir Vergisi  Kanunu İçerisinde Yer Verilmeli 246
 
-       3.2.5.3.Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) Uygulamasında Kasko Değeri Esaslı Bir  Vergilemeye Gidilmeli 249
 
-       3.2.5.4.BSMV’nin Kapsamının Daraltılmalı veya Tamamen Kaldırılarak KDV  Kanunu İçerisine Alınmalı 250
 
-       SONUÇ. 251
 
-       KAYNAKÇA. 257
 
  • Açıklama
    •  Konu Başlıkları
       
      - Genel Olarak Kayıt Dışı Ekonomi
       
      - Türkiye'de Kayıt Dışı Ekonomi
       
      -Türk Vergi Sistemi ve Kayıt Dışı Ekonominin Durumu
       
      İÇİNDEKİLER
       
      -       BİRİNCİ BÖLÜM
       
      -       GENEL OLARAK KAYIT DIŞI EKONOMİ
       
      -       1.1.KAYIT DIŞI EKONOMİ KAVRAMI 3
       
      -       1.2.KAYIT DIŞI EKONOMİ TEORİLERİ 7
       
      -       1.2.1. Oyun Teorisi Yaklaşımı 7
       
      -       1.2.2. Arz - Talep Yaklaşımı 10
       
      -       1.2.3. Rasyonel Seçim Teorisi Yaklaşımı 11
       
      -       1.2.4. Laffer Eğrisi Yaklaşımı 13
       
      -       1.3.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN UNSURLARI 15
       
      -       1.3.1. Yeraltı Ekonomisi (Yasadışı Faaliyetler) 16
       
      -       1.3.2. Yarı Kayıtlı (Beyandışı)Ekonomi 19
       
      -       1.3.2.1.Gelirlerin Yasal Olarak Kayıt Dışında Bırakılması 19
       
      -       1.3.2.2.Gelirlerin Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışına Çıkarılması 20
       
      -       1.3.3. Kayıtlara Hiç Girmeyen Ekonomi 22
       
      -       1.4.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ÖZELLİKLERİ 23
       
      -       1.4.1. Yasalara Aykırı Olması 24
       
      -       1.4.2. Ahlaki Normlara Aykırı Olması 25
       
      -       1.4.3. Vergilendirilmemiş Olması 25
       
      -       1.4.4. İstatistiksel Olarak Ölçülememesi ve GSMH Hesaplarında Yer Almaması 27
       
      -       1.4.5. Gelir veya Fayda Elde Edilmesi 28
       
      -       1.5.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ 28
       
      -       1.5.1. MALİ NEDENLER. 28
       
      -       1.5.1.1.VergiSisteminin Karmaşıklığı ve Vergilendirme Ortamının Belirsizliği 28
       
      -       1.5.1.2.Vergi Oranlarının Yüksekliği ve Vergiye Karşı Direnç. 31
       
      -       1.5.1.3.Muhasebe ve Müşavirlik Hizmetlerinin Yetersizliği 34
       
      -       1.5.1.4.Çalışma Hayatından Kaynaklanan Nedenler 35
       
      -       1.5.1.5.Vergi İdaresi ve Denetiminden Kaynaklanan Nedenler 35
       
      -       1.5.2. EKONOMİK NEDENLER. 36
       
      -       1.5.2.1.Ekonomik Sistem ve Uygulanmakta Olan Ekonomi Politikaları 36
       
      -       1.5.2.2.Ekonomik İstikrarsızlık ve Enflasyon. 37
       
      -       1.5.2.3.Kişisel Gelir Dağılımının Bozukluğu. 38
       
      -       1.5.2.4.Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmeler ve Elektronik Ticaretin Yaygınlaşması 39
       
      -       1.5.2.5.İşletme Büyüklüğü. 40
       
      -       1.5.2.6.Ülke İçi ve Dışı Rekabetin Yoğun Olması 41
       
      -       1.5.2.7.Devlet Müdahaleleri veya Düzenlemeleri 41
       
      -       1.5.3. SİYASİ NEDENLER. 42
       
      -       1.5.3.1.Baskı Gruplarının İstekleri 42
       
      -       1.5.3.2.Siyasal İktidarların Tutumu. 43
       
      -       1.5.3.3.Vergi Afları 44
       
      -       1.5.4. SOSYAL NEDENLER. 45
       
      -       1.5.5. PSİKOLOJİK NEDENLER. 46
       
      -       1.6. KAYIT DIŞI EKONOMİYİ TAHMİN YÖNTEMLERİ 48
       
      -       1.6.1. Doğrudan Tahmin Yöntemleri 49
       
      -       1.6.1.1.Anket Yöntemi 50
       
      -       1.6.1.2.Karma Yöntem.. 50
       
      -       1.6.2. Dolaylı Tahmin Yöntemleri 51
       
      -       1.6.2.1.GSMH Yaklaşımı 51
       
      -       1.6.2.2.Parasalcı Yaklaşımlar 52
       
      -       1.6.2.2.1. Sabit Oran Yaklaşımı (Para Talebiveya Emisyon Hacmi Yaklaşımı) 52
       
      -       1.6.2.2.2. İşlem Hacmi Yaklaşımı 52
       
      -       1.6.2.2.3. Ekonometrik Yaklaşım.. 53
       
      -       1.6.2.3.İstihdam Yaklaşımı 54
       
      -       1.6.2.4.Vergi İncelemeleri Yoluyla Tahmin Yaklaşımı 55
       
      -       1.6.2.4.1. Yasalarla Kayıt Dışı Bırakılmasına İzin Verilen Faaliyetler 56
       
      -       1.6.2.4.2. Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışı Bırakılan Faaliyetler 56
       
      -       1.6.2.5. Üretim Girdilerini Esas Alan Yaklaşım (Fiziksel Girdi Yaklaşımı) 56
       
      -       1.6.3. Çoklu Sebep Çoklu Göstergeler(MIMIC) (Model Yaklaşımı) Yöntemi 57
       
      -       1.7. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ETKİLERİ 58
       
      -       1.7.1. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMSUZETKİLERİ 58
       
      -       1.7.1.1.EKONOMİK ETKİLER. 59
       
      -       1.7.1.1.1. Ekonomik Göstergelere Güvensizlik Yaratması 59
       
      -       1.7.1.1.2. Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Olumsuz Etkisi ve Haksız Rekabet 60
       
      -       1.7.1.1.3. Kaynak Dağılımının Bozulması 62
       
      -       1.7.1.1.4. Kişisel Gelir Dağılımına Etkisi 62
       
      -       1.7.1.2.MALİ ETKİLER. 63
       
      -       1.7.1.2.1. Vergi Gelirlerinin Azalmasına ve Bütçe Açığına Yol Açması 63
       
      -       1.7.1.2.2. Kamu Maliyesine İlişkin Göstergelerde Meydana Gelen Bozulmalar 64
       
      -       1.7.1.3.SOSYAL ETKİLER. 65
       
      -       1.7.1.3.1.Toplumsal Bozulmaya Sebep Olması 66
       
      -       1.7.1.3.2.Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik Üzerindeki Olumsuz Etkileri 67
       
      -       1.7.2. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMLUETKİLERİ 68
       
      -       1.7.2.1.Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi 69
       
      -       1.7.2.2.İstihdam Üzerindeki Etkisi 70
       
      -       1.7.2.3.Rekabet Gücü Üzerindeki Etkisi 71
       
      -       1.7.2.4.Sosyal Yapı Üzerindeki Etkileri 72
       
      -       1.7.2.5.Kişisel Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkisi 73
       
      -       1.7.2.6.Ekonomik İstikrar Üzerindeki Etkisi 73
       
      -       1.7.2.7.Ekonomideki Dinamizme Etkisi 74
       
      -       1.7.2.8.Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Etkisi 74
       
      -       1.7.2.9.Kaynak Tahsisi Üzerine Etkisi 75
       
      -       İKİNCİ BÖLÜM
       
      -       TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİ
       
      -       2.1.TÜRKİYE’DEKAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUŞMA NEDENLERİ 77
       
      -       2.1.1. YAPISAL NEDENLER. 79
       
      -       2.1.1.1.Ekonominin Gelişmişlik Düzeyinin Yetersizliği 79
       
      -       2.1.1.2.Sosyolojik Yapıdaki Sorunlar 80
       
      -       2.1.1.3.VergiMevzuatı Dışındaki Yasal Düzenlemelerdeki Yetersizlikler 82
       
      -       2.1.1.4.Kurumlararası İletişim, İşbirliği, Bilgi Paylaşımı ve Koordinasyon Eksikliği 83
       
      -       2.1.1.5.Ulusal Veri Tabanının Yetersizliği ve Olan Verilerden Yeterince  Yararlanılamaması 84
       
      -       2.1.1.6.Kronik Yüksek Enflasyon. 85
       
      -       2.1.1.7.Ekonomik Krizler 88
       
      -       2.1.2. MALİ SİSTEMDEN KAYNAKLANANNEDENLER. 88
       
      -       2.1.2.1.Vergi Mevzuatının Karışık Olması 89
       
      -       2.1.2.2.Vergi Sisteminin Adil Olmaması 92
       
      -       2.1.2.3.Vergi Afları 93
       
      -       2.1.2.4.Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin Yetersiz Olması 100
       
      -       2.1.2.5.Vergi Oranlarının Yüksekliği 102
       
      -       2.1.2.6.Sosyal Güvenlik Sisteminden Kaynaklanan Sorunlar 105
       
      -       2.1.2.7.Verginin Tabana Yayılamaması 106
       
      -       2.1.2.8.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin Payının Çok Yüksek Olması 107
       
      -       2.1.2.9.Bazı Sektörlerde Belge Düzeninin Yeterince Yerleşmemiş Olması 111
       
      -       2.1.3. İDARİ VE HUKUKİ NEDENLER. 112
       
      -       2.1.3.1.Vergi İdaresi ve Denetimden Kaynaklanan Nedenler 112
       
      -       2.1.3.2.Vergi Yargı Organlarının Etkin ve Hızlı Çalışamaması 117
       
      -       2.1.3.3.Suça Bakış Açısı ve Suç Fiillerine Uygulanan Yaptırımların Etkisizliği 118
       
      -       2.1.3.4.Sözleşmelerde Şekil Serbestisinin Geçerli Olması 119
       
      -       2.1.3.5.Hamiline Belge Düzenleme Uygulamasının Yaygınlığı 122
       
      -       2.1.3.6.Bürokratik İşlemlerin Yoğunluğu ve Karmaşıklığı 123
       
      -       2.1.4. SOSYAL NEDENLER. 125
       
      -       2.1.4.1.Türkiye’de Göç Nedeniyle Kent İşsizliğinin Artması ve Kayıt Dışı Ekonomik  Faaliyetlere Yönelme. 126
       
      -       2.1.4.2.Vergilerin Yerinde Harcanmadığına Yönelik Genel Kanaat 127
       
      -       2.1.5. PSİKOLOJİK SEBEPLER. 131
       
      -       ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
       
      -       TÜRK VERGİ SİSTEMİ VE KAYITDIŞI EKONOMİNİN DURUMU
       
      -       3.1.TÜRK VERGİ SİSTEMİNDE KAYITDIŞI EKONOMİYE YOL AÇAN UNSURLAR. 135
       
      -       3.1.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 137
       
      -       3.1.1.1.İstikrarlı Bir Vergi Politikasının ve Uygulama Birliğinin Olmaması 138
       
      -       3.1.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sisteminin  Kurulamamış Olması 139
       
      -       3.1.1.3.Vergilerin Sayısının Çokluğu ve Vergi Kanunlarının Sistematikten Yoksun Olması 140
       
      -       3.1.1.4.Vergi Kanunlarında Yer Alan Muafiyet ve İstisnaların Çokluğu ve  Karmaşık Olması 142
       
      -       3.1.1.5.Vergi Sisteminin Yeterli Oto-Kontrol Mekanizmalarına Sahip Olmaması 145
       
      -       3.1.1.6.Mükellef Haklarına Vergi Sisteminde ve Uygulamada Yeterince Yer  Verilmemesi 147
       
      -       3.1.1.7.Vergi Tabanın Dar Olması 148
       
      -       3.1.1.8.Harcamaların Önemli Bir Kısmının Gider Olarak Dikkate Alınamaması 151
       
      -       3.3.1.9.Farklı Vergi Kanunlarında Benzer Konuları Düzenleyen Hükümler Arasında  Uyumun Bulunmaması 152
       
      -       3.1.1.10.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Yasalarının Çıkarılması 153
       
      -       3.1.1.11.Vergi Sisteminin Teknolojide, Ekonomik ve Ticari Alanda Meydana  
       
      -       Gelen Gelişmelere Yeterince Uyum Gösterememesi 155
       
      -       3.1.1.12.Mükellefler Nezdinde Yarattığı Olumsuz Etkilerinin Bilinmesine Rağmen,  Af Kanunlarının Çıkarılmasına Devam Edilmesi 157
       
      -       3.1.2.VERGİ USUL KANUNU BAKIMINDAN.. 159
       
      -       3.1.2.1.Vergi Usul Kanununun Dilinin Ağır ve Madde Sayısının Çok Olması 159
       
      -       3.1.2.2.Belge Düzeninin Sağlıklı ve Etkin İşleyişinin Sağlanamaması 160
       
      -       3.1.2.3.Tevsik Edici Belgelerin Belirli Bir Standarda Kavuşturulmamış Olması 162
       
      -       3.1.2.4.Tarh Zamanaşımının Başlangıcı ve Süresi Konusunda Vergi Kanunlarında
       
      -       Çok Farklı Hükümlerin Bulunması 163
       
      -       3.1.2.5.Uzlaşma Müessesesinin Varlığı 164
       
      -       3.1.2.6.Vergi Cezalarının Etkin Bir Şekilde Uygulanamaması Sorunu. 168
       
      -       3.1.2.7.Özelge (Mukteza) Uygulamasının Kötüye Kullanılması 169
       
      -       3.1.2.8.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Çokluğu ve  Uygulamada Yarattığı Karmaşa. 169
       
      -       3.1.2.9.Kıyas Yoluyla ya da Genişletici veya Daraltıcı Yorum Yapmak Suretiyle  
       
      -       Vergisel ve Cezai İşlem Tesis Edilmesi 170
       
      -       3.1.2.10.Kamu Alacakları Üzerindeki Gecikme Faizi ve Gecikme Zammı Yükünün Fazlalığı 172
       
      -       3.1.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 173
       
      -       3.1.3.1.Kaynak Teorisine Göre Vergilemenin Benimsenmesi 173
       
      -       3.1.3.2.Basit Usulde Vergilendirme Uygulaması 175
       
      -       3.1.3.3.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Benimsenmesi 176
       
      -       3.1.3.4.Gelir Vergisi Kanunda Yer Alan Vergi Güvenliği İle İlgili Müesseselerin  Uygulamadan Kaldırılması 177
       
      -       3.1.3.5.Ticari Kazancın Tespitinde Götürü Gider Uygulaması 178
       
      -       3.1.3.6.Ayırma Kuramına Göre Vergilendirmenin Terk Edilmesi 179
       
      -       3.1.3.7.Menkul Sermaye İratlarının Vergilendirilmesinde İstikrarlı Bir Uygulamanın   Sağlanamaması 180
       
      -       3.1.3.8.Bazı Gelir Unsurlarının Sürekli Olarak Vergi Dışı Kalması veya Düşük Oranlı  Vergilenmesi 181
       
      -       3.1.3.9.Gelir Unsurları Arasında Önemli Vergilendirme Farklılıklarının Bulunması 182
       
      -       3.1.3.10.Ücretliler Dışında Kalan Mükelleflere, Asgari Geçim İndirimi Uygulaması  Hakkının Tanınmaması 183
       
      -       3.1.3.11.Vergiye Tabi Tüm Gelirlerin Tek Beyannamede Toplanmasını Engelleyen
       
      ve Üniter Yapının Bozulmasına Neden Olan Yasal Düzenlemelerin Varlığı 185
       
      -       3.1.3.12.Gayrimenkul Sermaye İratlarında Götürü Gider Uygulaması 186
       
      -       3.1.3.13.Kazancın Tespitinde Safilik ve Gerçeklik İlkelerinin Tam Olarak  Uygulanmaması 187
       
      -       3.1.4. KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 188
       
      -       3.1.5. DİĞER VERGİ KANUNLARIBAKIMINDAN.. 189
       
      -       3.1.5.1.Katma Değer Vergisi Oranlarının Yüksekliği ve Oran Farklılaştırmasının  Çokluğu. 189
       
      -       3.1.5.2.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin (ÖTV, KDV) Ağırlığının Sürekli Artması, ÖTV Tutar ve Oranlarının Sık Değiştirilmesi ve ÖTV’nin Bütçe  Hedeflerini Tutturma Enstrümanı Olarak Kullanılması 191
       
      -       3.1.5.3.Veraset ve İntikal Vergisi Uygulamasının Etkinsizliği 193
       
      -       3.1.5.4.Mevcut MTV Uygulamasının Vergilemede Adaleti Sağlamaktan ve Modern  Bir Vergileme Anlayışını Yansıtmaktan Yoksun Olması 194
       
      -       3.1.5.5.Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisinin Kapsamının Genişletilmesi ve  Yarattığı Sorunlar 195
       
      -       3.1.5.6.Kayıtdışı Ekonomiyi Önlemede Denetim Mekanizmasının Etkin ve Rasyonel  Bir Şekilde Kullanılamaması, Denetim Oranının Çok Düşük Olması 196
       
      -       3.2.VERGİSEL KAYITDIŞILIĞIN ÖNLENMESİ, ÇAĞDAŞ VE ETKİN BİR VERGİ  SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASI İÇİNYAPILMASI GEREKENLER. 200
       
      -       3.2.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 200
       
      -       3.2.1.1.Temel İlkeleri Belirlenmiş, Kararlı Bir Vergi Politikası Oluşturulmalı, Vergi  Kanunlarında Sık Sık Değişiklikler Yapılmamalı 200
       
      -       3.2.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sistemi Oluşturmalı 202
       
      -       3.2.1.3.Piyasa Ekonomisi ile Uyumlu Bir Vergi Sistemi Oluşturulmalı 204
       
      -       3.2.1.4.Mükellef Nezdinde Devletin Saygınlığının ve Devlete Olan Güvenin Tesis  Edilmesi 207
       
      -       3.2.1.5.Vatandaşlık ile Vergi Mükellefiyeti Arasında Etkin Bir Bağın Kurulması 208
       
      -       3.2.1.6.Vergiye Gönüllü Uyumu Arttırma Amacına Yönelik Olarak İdare ve  Mükellef İlişkileri Güçlendirilmeli 208
       
      -       3.2.1.7.Vergi Bilinci ve Vergi Ahlakının Oluşturulması ve Topluma Yayılması 209
       
      -       3.2.1.8.Kurumlar Arası İşbirliği ve Koordinasyonun Sağlanması 211
       
      -       3.2.1.9.İstihdam Üzerindeki Vergisel Yüklerin Azaltılması 212
       
      -       3.2.1.10.Vergi Sistemi Basit ve Anlaşılır Hale Getirilmeli 214
       
      -       3.2.1.11.Vergi Tabanının Genişletilmesi 214
       
      -       3.2.1.12.Vergilendirme İşlemleri ve Hizmetlerinin Sunumunun Basitleştirilmesi 215
       
      -       3.2.1.13.İyi Niyetli Mükellefleri Korumaya Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 217
       
      -       3.2.1.14.Vergi Mevzuatında ve Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin  Arttırılması 217
       
      -       3.2.1.15.Gider Olarak Dikkate Alınabilecek Harcamaların Kapsamı Genişletilmeli 218
       
      -       3.2.1.16.Bazı Temel Vergi ve Usul Kanunları Yeniden Yazılmalı 219
       
      -       3.2.2. VERGİ USUL KANUNUNDABAKIMINDAN.. 221
       
      -       3.2.2.1.Vergi Kanunlarının Değiştirilmesi ve Uygulanması İçin Hazırlık Dönemi  Tanınmalı 221
       
      -       3.2.2.2.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Kanunları Çıkarılmamalı 222
       
      -       3.2.2.3.Vergi Kanunları Arasında Paralellik ve Bütünlük Sağlanmalı 222
       
      -       3.2.2.4.Özel Kanunlarda Yer Alan Vergiye İlişkin Hükümler Kaldırılmalı, Zorunlu  Hallerde Vergi Kanunlarıyla Uyumlaştırılmalı 222
       
      -       3.2.2.5.Beyan Edilen Vergi Matrahları Aynı Dönemde Ortaya Çıkan Servet Artışları ile İlişkilendirilmeli ve Servetteki Artışın Kaynağının Sorulmasına İmkan  Tanınmalı 223
       
      -       3.2.2.6.Sağlıklı Bir Belge Düzeninin ve Kayıt Sisteminin Oluşturulması 224
       
      -       3.2.2.7.Ekonomide Kullanılan Belgeler Hamiline Yazılılıktan Nama Yazılı Hale Getirilmeli 224
       
      -       3.2.2.8.Nakit Ödeme Sınırı ve Nakit Para Kullanım Oranı Düşürülmeli, Tüketicileri  Kredi Kartı İle Harcama Yapmaya Zorlayan Düzenlemeler Yapılmalı 225
       
      -       3.2.2.9.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Azaltılması 226
       
      -       3.2.2.10.Vergi Usul Kanunu Kapsamında Kanıtlayıcı Belge Olarak Sadece Fatura  Düzenlenmeli 227
       
      -       3.2.2.11.Vergi Usul Kanunu ve Uluslararası Muhasebe Standartları Değerleme  Hükümlerinin Uyumlaştırılması 228
       
      -       3.2.2.12.Uzlaşma Müessesesi Yeniden Gözden Geçirilmeli 228
       
      -       3.2.2.13.Cezalarda İndirim Müessesesi Kaldırılmalı 230
       
      -       3.2.2.14.Vergi Cezalarının Caydırıcılığının Artırılması ve Herkese Eşit Olarak  Uygulanması 230
       
      -       3.2.2.15.Denetimin Etkinliğinin Artırılması 232
       
      -       3.2.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 234
       
      -       3.2.3.1.GelirinTanımı Değiştirilmeli ve Net Artış Teorisine Göre Vergilemeye Geçilmeli 234
       
      -       3.2.3.2.Gelir Vergisinin Kişiselliği ve Mali Güce Göre Vergilendirme İlkeleri Dikkate  Alınarak Üniter Vergilemeye Ağırlık Verilmeli 235
       
      -       3.2.3.3.BasitUsulde Vergilendirme Uygulaması Kaldırılmalı ya da Kapsamı  Daraltılmalı 236
       
      -       3.2.3.4.Vergi Oranları Düşürülmeli ve Tüm Gelir Unsurları İçin En Az Geçim  İndirimi Müessesesi Getirilmeli 237
       
      -       3.2.3.5.Tüm Gelir Unsurlarıyla İlgili İndirim, İstisna ve Muafiyet Hükümleri İlgili  Gelir Unsurunun Bulunduğu Bölümde Toplanmalı 238
       
      -       3.2.3.6.Elektronik Ticaret ve Küreselleşmenin Getirdiği Yeni İşlem Türleri;  Mübadeleyi, Tasarruf ve Sermaye Hareketlerini Engellemeyecek Şekilde  Vergilendirilmeli 238
       
      -       3.2.3.7.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Kapsamı  Daraltılmalı, Gerçek Usulde Vergilendirmenin İmkanları Arttırılmalı 238
       
      -       3.2.3.8.Zirai Kazançların Belgelendirilmesine Yönelik Çalışmalar Yapılmalı 239
       
      -       3.2.3.9.Ücret Gelirlerinin Vergilendirilmesinde Ayırma Kuramı Esas Alınmalı ve  Ücret Üzerindeki Vergi ve Benzeri Yükler Azaltılmalı 239
       
      -       3.2.3.10.Serbest Meslek Kazançlarının Kavranmasında İlgili Meslek Odaları  Görevlendirilmeli ve Bu Örgütlere Yasal Sorumluluk Verilmeli 240
       
      -       3.2.3.11.MenkulSermaye İratlarının Vergilendirilmesine İlişkin Düzenlemelerde İstikrar Sağlanmalı 240
       
      -       3.2.3.12.Kira Gelirini Etkin Bir Şekilde Kavramaya, Kira Gelirini Bildirmeyen ya da  Eksik Bildirenlere Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 241
       
      -       3.2.3.13.Kentleşmeninve Turizmin Yarattığı Gayrimenkul Rantlarının  Vergilendirilmesi Yoluna Gidilmeli 242
       
      -       3.2.3.14.Geçici Vergi Uygulaması Yeniden Değerlendirilmeli 242
       
      -       3.2.4.KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 245
       
      -       3.2.5. DİĞER VERGİLER BAKIMINDAN.. 245
       
      -       3.2.5.1.KDV Oranları Revize Edilmeli ve Çok Oranlı Katma Değer Vergisi  Uygulamasından Vazgeçilmeli 246
       
      -       3.2.5.2.Veraset ve İntikal Vergisinin Etkinliğinin Arttırılmalı ya da Veraset ve  İntikal Vergisi Kanunu Tamamen Kaldırılıp Uygulamaya Gelir Vergisi  Kanunu İçerisinde Yer Verilmeli 246
       
      -       3.2.5.3.Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) Uygulamasında Kasko Değeri Esaslı Bir  Vergilemeye Gidilmeli 249
       
      -       3.2.5.4.BSMV’nin Kapsamının Daraltılmalı veya Tamamen Kaldırılarak KDV  Kanunu İçerisine Alınmalı 250
       
      -       SONUÇ. 251
       
      -       KAYNAKÇA. 257
       
      Stok Kodu
      :
      9786053151173
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      285
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2016
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      499,50   
      499,50   
      2
      249,75   
      499,50   
      3
      166,50   
      499,50   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      499,50   
      499,50   
      2
      249,75   
      499,50   
      3
      166,50   
      499,50   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      499,50   
      499,50   
      2
      249,75   
      499,50   
      3
      166,50   
      499,50   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      499,50   
      499,50   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat