Kayıtdışı Ekonomi Bakımından Türk Vergi Sisteminin Analizi
Liste Fiyatı :
555,00TL
İndirimli Fiyat :
499,50TL
Kazancınız :
55,50TL
Taksitli fiyat :
3 x 166,50TL
Havale/EFT ile :
489,51TL
9786053151173
39123
https://www.pelikankitabevi.com.tr/kayitdisi-ekonomi-bakimindan-turk-vergi-sisteminin-analizi
Kayıtdışı Ekonomi Bakımından Türk Vergi Sisteminin Analizi
499.50
Konu Başlıkları
- Genel Olarak Kayıt Dışı Ekonomi
- Türkiye'de Kayıt Dışı Ekonomi
-Türk Vergi Sistemi ve Kayıt Dışı Ekonominin Durumu
İÇİNDEKİLER
- BİRİNCİ BÖLÜM
- GENEL OLARAK KAYIT DIŞI EKONOMİ
- 1.1.KAYIT DIŞI EKONOMİ KAVRAMI 3
- 1.2.KAYIT DIŞI EKONOMİ TEORİLERİ 7
- 1.2.1. Oyun Teorisi Yaklaşımı 7
- 1.2.2. Arz - Talep Yaklaşımı 10
- 1.2.3. Rasyonel Seçim Teorisi Yaklaşımı 11
- 1.2.4. Laffer Eğrisi Yaklaşımı 13
- 1.3.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN UNSURLARI 15
- 1.3.1. Yeraltı Ekonomisi (Yasadışı Faaliyetler) 16
- 1.3.2. Yarı Kayıtlı (Beyandışı)Ekonomi 19
- 1.3.2.1.Gelirlerin Yasal Olarak Kayıt Dışında Bırakılması 19
- 1.3.2.2.Gelirlerin Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışına Çıkarılması 20
- 1.3.3. Kayıtlara Hiç Girmeyen Ekonomi 22
- 1.4.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ÖZELLİKLERİ 23
- 1.4.1. Yasalara Aykırı Olması 24
- 1.4.2. Ahlaki Normlara Aykırı Olması 25
- 1.4.3. Vergilendirilmemiş Olması 25
- 1.4.4. İstatistiksel Olarak Ölçülememesi ve GSMH Hesaplarında Yer Almaması 27
- 1.4.5. Gelir veya Fayda Elde Edilmesi 28
- 1.5.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ 28
- 1.5.1. MALİ NEDENLER. 28
- 1.5.1.1.VergiSisteminin Karmaşıklığı ve Vergilendirme Ortamının Belirsizliği 28
- 1.5.1.2.Vergi Oranlarının Yüksekliği ve Vergiye Karşı Direnç. 31
- 1.5.1.3.Muhasebe ve Müşavirlik Hizmetlerinin Yetersizliği 34
- 1.5.1.4.Çalışma Hayatından Kaynaklanan Nedenler 35
- 1.5.1.5.Vergi İdaresi ve Denetiminden Kaynaklanan Nedenler 35
- 1.5.2. EKONOMİK NEDENLER. 36
- 1.5.2.1.Ekonomik Sistem ve Uygulanmakta Olan Ekonomi Politikaları 36
- 1.5.2.2.Ekonomik İstikrarsızlık ve Enflasyon. 37
- 1.5.2.3.Kişisel Gelir Dağılımının Bozukluğu. 38
- 1.5.2.4.Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmeler ve Elektronik Ticaretin Yaygınlaşması 39
- 1.5.2.5.İşletme Büyüklüğü. 40
- 1.5.2.6.Ülke İçi ve Dışı Rekabetin Yoğun Olması 41
- 1.5.2.7.Devlet Müdahaleleri veya Düzenlemeleri 41
- 1.5.3. SİYASİ NEDENLER. 42
- 1.5.3.1.Baskı Gruplarının İstekleri 42
- 1.5.3.2.Siyasal İktidarların Tutumu. 43
- 1.5.3.3.Vergi Afları 44
- 1.5.4. SOSYAL NEDENLER. 45
- 1.5.5. PSİKOLOJİK NEDENLER. 46
- 1.6. KAYIT DIŞI EKONOMİYİ TAHMİN YÖNTEMLERİ 48
- 1.6.1. Doğrudan Tahmin Yöntemleri 49
- 1.6.1.1.Anket Yöntemi 50
- 1.6.1.2.Karma Yöntem.. 50
- 1.6.2. Dolaylı Tahmin Yöntemleri 51
- 1.6.2.1.GSMH Yaklaşımı 51
- 1.6.2.2.Parasalcı Yaklaşımlar 52
- 1.6.2.2.1. Sabit Oran Yaklaşımı (Para Talebiveya Emisyon Hacmi Yaklaşımı) 52
- 1.6.2.2.2. İşlem Hacmi Yaklaşımı 52
- 1.6.2.2.3. Ekonometrik Yaklaşım.. 53
- 1.6.2.3.İstihdam Yaklaşımı 54
- 1.6.2.4.Vergi İncelemeleri Yoluyla Tahmin Yaklaşımı 55
- 1.6.2.4.1. Yasalarla Kayıt Dışı Bırakılmasına İzin Verilen Faaliyetler 56
- 1.6.2.4.2. Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışı Bırakılan Faaliyetler 56
- 1.6.2.5. Üretim Girdilerini Esas Alan Yaklaşım (Fiziksel Girdi Yaklaşımı) 56
- 1.6.3. Çoklu Sebep Çoklu Göstergeler(MIMIC) (Model Yaklaşımı) Yöntemi 57
- 1.7. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ETKİLERİ 58
- 1.7.1. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMSUZETKİLERİ 58
- 1.7.1.1.EKONOMİK ETKİLER. 59
- 1.7.1.1.1. Ekonomik Göstergelere Güvensizlik Yaratması 59
- 1.7.1.1.2. Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Olumsuz Etkisi ve Haksız Rekabet 60
- 1.7.1.1.3. Kaynak Dağılımının Bozulması 62
- 1.7.1.1.4. Kişisel Gelir Dağılımına Etkisi 62
- 1.7.1.2.MALİ ETKİLER. 63
- 1.7.1.2.1. Vergi Gelirlerinin Azalmasına ve Bütçe Açığına Yol Açması 63
- 1.7.1.2.2. Kamu Maliyesine İlişkin Göstergelerde Meydana Gelen Bozulmalar 64
- 1.7.1.3.SOSYAL ETKİLER. 65
- 1.7.1.3.1.Toplumsal Bozulmaya Sebep Olması 66
- 1.7.1.3.2.Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik Üzerindeki Olumsuz Etkileri 67
- 1.7.2. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMLUETKİLERİ 68
- 1.7.2.1.Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi 69
- 1.7.2.2.İstihdam Üzerindeki Etkisi 70
- 1.7.2.3.Rekabet Gücü Üzerindeki Etkisi 71
- 1.7.2.4.Sosyal Yapı Üzerindeki Etkileri 72
- 1.7.2.5.Kişisel Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkisi 73
- 1.7.2.6.Ekonomik İstikrar Üzerindeki Etkisi 73
- 1.7.2.7.Ekonomideki Dinamizme Etkisi 74
- 1.7.2.8.Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Etkisi 74
- 1.7.2.9.Kaynak Tahsisi Üzerine Etkisi 75
- İKİNCİ BÖLÜM
- TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİ
- 2.1.TÜRKİYE’DEKAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUŞMA NEDENLERİ 77
- 2.1.1. YAPISAL NEDENLER. 79
- 2.1.1.1.Ekonominin Gelişmişlik Düzeyinin Yetersizliği 79
- 2.1.1.2.Sosyolojik Yapıdaki Sorunlar 80
- 2.1.1.3.VergiMevzuatı Dışındaki Yasal Düzenlemelerdeki Yetersizlikler 82
- 2.1.1.4.Kurumlararası İletişim, İşbirliği, Bilgi Paylaşımı ve Koordinasyon Eksikliği 83
- 2.1.1.5.Ulusal Veri Tabanının Yetersizliği ve Olan Verilerden Yeterince Yararlanılamaması 84
- 2.1.1.6.Kronik Yüksek Enflasyon. 85
- 2.1.1.7.Ekonomik Krizler 88
- 2.1.2. MALİ SİSTEMDEN KAYNAKLANANNEDENLER. 88
- 2.1.2.1.Vergi Mevzuatının Karışık Olması 89
- 2.1.2.2.Vergi Sisteminin Adil Olmaması 92
- 2.1.2.3.Vergi Afları 93
- 2.1.2.4.Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin Yetersiz Olması 100
- 2.1.2.5.Vergi Oranlarının Yüksekliği 102
- 2.1.2.6.Sosyal Güvenlik Sisteminden Kaynaklanan Sorunlar 105
- 2.1.2.7.Verginin Tabana Yayılamaması 106
- 2.1.2.8.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin Payının Çok Yüksek Olması 107
- 2.1.2.9.Bazı Sektörlerde Belge Düzeninin Yeterince Yerleşmemiş Olması 111
- 2.1.3. İDARİ VE HUKUKİ NEDENLER. 112
- 2.1.3.1.Vergi İdaresi ve Denetimden Kaynaklanan Nedenler 112
- 2.1.3.2.Vergi Yargı Organlarının Etkin ve Hızlı Çalışamaması 117
- 2.1.3.3.Suça Bakış Açısı ve Suç Fiillerine Uygulanan Yaptırımların Etkisizliği 118
- 2.1.3.4.Sözleşmelerde Şekil Serbestisinin Geçerli Olması 119
- 2.1.3.5.Hamiline Belge Düzenleme Uygulamasının Yaygınlığı 122
- 2.1.3.6.Bürokratik İşlemlerin Yoğunluğu ve Karmaşıklığı 123
- 2.1.4. SOSYAL NEDENLER. 125
- 2.1.4.1.Türkiye’de Göç Nedeniyle Kent İşsizliğinin Artması ve Kayıt Dışı Ekonomik Faaliyetlere Yönelme. 126
- 2.1.4.2.Vergilerin Yerinde Harcanmadığına Yönelik Genel Kanaat 127
- 2.1.5. PSİKOLOJİK SEBEPLER. 131
- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
- TÜRK VERGİ SİSTEMİ VE KAYITDIŞI EKONOMİNİN DURUMU
- 3.1.TÜRK VERGİ SİSTEMİNDE KAYITDIŞI EKONOMİYE YOL AÇAN UNSURLAR. 135
- 3.1.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 137
- 3.1.1.1.İstikrarlı Bir Vergi Politikasının ve Uygulama Birliğinin Olmaması 138
- 3.1.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sisteminin Kurulamamış Olması 139
- 3.1.1.3.Vergilerin Sayısının Çokluğu ve Vergi Kanunlarının Sistematikten Yoksun Olması 140
- 3.1.1.4.Vergi Kanunlarında Yer Alan Muafiyet ve İstisnaların Çokluğu ve Karmaşık Olması 142
- 3.1.1.5.Vergi Sisteminin Yeterli Oto-Kontrol Mekanizmalarına Sahip Olmaması 145
- 3.1.1.6.Mükellef Haklarına Vergi Sisteminde ve Uygulamada Yeterince Yer Verilmemesi 147
- 3.1.1.7.Vergi Tabanın Dar Olması 148
- 3.1.1.8.Harcamaların Önemli Bir Kısmının Gider Olarak Dikkate Alınamaması 151
- 3.3.1.9.Farklı Vergi Kanunlarında Benzer Konuları Düzenleyen Hükümler Arasında Uyumun Bulunmaması 152
- 3.1.1.10.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Yasalarının Çıkarılması 153
- 3.1.1.11.Vergi Sisteminin Teknolojide, Ekonomik ve Ticari Alanda Meydana
- Gelen Gelişmelere Yeterince Uyum Gösterememesi 155
- 3.1.1.12.Mükellefler Nezdinde Yarattığı Olumsuz Etkilerinin Bilinmesine Rağmen, Af Kanunlarının Çıkarılmasına Devam Edilmesi 157
- 3.1.2.VERGİ USUL KANUNU BAKIMINDAN.. 159
- 3.1.2.1.Vergi Usul Kanununun Dilinin Ağır ve Madde Sayısının Çok Olması 159
- 3.1.2.2.Belge Düzeninin Sağlıklı ve Etkin İşleyişinin Sağlanamaması 160
- 3.1.2.3.Tevsik Edici Belgelerin Belirli Bir Standarda Kavuşturulmamış Olması 162
- 3.1.2.4.Tarh Zamanaşımının Başlangıcı ve Süresi Konusunda Vergi Kanunlarında
- Çok Farklı Hükümlerin Bulunması 163
- 3.1.2.5.Uzlaşma Müessesesinin Varlığı 164
- 3.1.2.6.Vergi Cezalarının Etkin Bir Şekilde Uygulanamaması Sorunu. 168
- 3.1.2.7.Özelge (Mukteza) Uygulamasının Kötüye Kullanılması 169
- 3.1.2.8.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Çokluğu ve Uygulamada Yarattığı Karmaşa. 169
- 3.1.2.9.Kıyas Yoluyla ya da Genişletici veya Daraltıcı Yorum Yapmak Suretiyle
- Vergisel ve Cezai İşlem Tesis Edilmesi 170
- 3.1.2.10.Kamu Alacakları Üzerindeki Gecikme Faizi ve Gecikme Zammı Yükünün Fazlalığı 172
- 3.1.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 173
- 3.1.3.1.Kaynak Teorisine Göre Vergilemenin Benimsenmesi 173
- 3.1.3.2.Basit Usulde Vergilendirme Uygulaması 175
- 3.1.3.3.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Benimsenmesi 176
- 3.1.3.4.Gelir Vergisi Kanunda Yer Alan Vergi Güvenliği İle İlgili Müesseselerin Uygulamadan Kaldırılması 177
- 3.1.3.5.Ticari Kazancın Tespitinde Götürü Gider Uygulaması 178
- 3.1.3.6.Ayırma Kuramına Göre Vergilendirmenin Terk Edilmesi 179
- 3.1.3.7.Menkul Sermaye İratlarının Vergilendirilmesinde İstikrarlı Bir Uygulamanın Sağlanamaması 180
- 3.1.3.8.Bazı Gelir Unsurlarının Sürekli Olarak Vergi Dışı Kalması veya Düşük Oranlı Vergilenmesi 181
- 3.1.3.9.Gelir Unsurları Arasında Önemli Vergilendirme Farklılıklarının Bulunması 182
- 3.1.3.10.Ücretliler Dışında Kalan Mükelleflere, Asgari Geçim İndirimi Uygulaması Hakkının Tanınmaması 183
- 3.1.3.11.Vergiye Tabi Tüm Gelirlerin Tek Beyannamede Toplanmasını Engelleyen
ve Üniter Yapının Bozulmasına Neden Olan Yasal Düzenlemelerin Varlığı 185
- 3.1.3.12.Gayrimenkul Sermaye İratlarında Götürü Gider Uygulaması 186
- 3.1.3.13.Kazancın Tespitinde Safilik ve Gerçeklik İlkelerinin Tam Olarak Uygulanmaması 187
- 3.1.4. KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 188
- 3.1.5. DİĞER VERGİ KANUNLARIBAKIMINDAN.. 189
- 3.1.5.1.Katma Değer Vergisi Oranlarının Yüksekliği ve Oran Farklılaştırmasının Çokluğu. 189
- 3.1.5.2.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin (ÖTV, KDV) Ağırlığının Sürekli Artması, ÖTV Tutar ve Oranlarının Sık Değiştirilmesi ve ÖTV’nin Bütçe Hedeflerini Tutturma Enstrümanı Olarak Kullanılması 191
- 3.1.5.3.Veraset ve İntikal Vergisi Uygulamasının Etkinsizliği 193
- 3.1.5.4.Mevcut MTV Uygulamasının Vergilemede Adaleti Sağlamaktan ve Modern Bir Vergileme Anlayışını Yansıtmaktan Yoksun Olması 194
- 3.1.5.5.Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisinin Kapsamının Genişletilmesi ve Yarattığı Sorunlar 195
- 3.1.5.6.Kayıtdışı Ekonomiyi Önlemede Denetim Mekanizmasının Etkin ve Rasyonel Bir Şekilde Kullanılamaması, Denetim Oranının Çok Düşük Olması 196
- 3.2.VERGİSEL KAYITDIŞILIĞIN ÖNLENMESİ, ÇAĞDAŞ VE ETKİN BİR VERGİ SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASI İÇİNYAPILMASI GEREKENLER. 200
- 3.2.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 200
- 3.2.1.1.Temel İlkeleri Belirlenmiş, Kararlı Bir Vergi Politikası Oluşturulmalı, Vergi Kanunlarında Sık Sık Değişiklikler Yapılmamalı 200
- 3.2.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sistemi Oluşturmalı 202
- 3.2.1.3.Piyasa Ekonomisi ile Uyumlu Bir Vergi Sistemi Oluşturulmalı 204
- 3.2.1.4.Mükellef Nezdinde Devletin Saygınlığının ve Devlete Olan Güvenin Tesis Edilmesi 207
- 3.2.1.5.Vatandaşlık ile Vergi Mükellefiyeti Arasında Etkin Bir Bağın Kurulması 208
- 3.2.1.6.Vergiye Gönüllü Uyumu Arttırma Amacına Yönelik Olarak İdare ve Mükellef İlişkileri Güçlendirilmeli 208
- 3.2.1.7.Vergi Bilinci ve Vergi Ahlakının Oluşturulması ve Topluma Yayılması 209
- 3.2.1.8.Kurumlar Arası İşbirliği ve Koordinasyonun Sağlanması 211
- 3.2.1.9.İstihdam Üzerindeki Vergisel Yüklerin Azaltılması 212
- 3.2.1.10.Vergi Sistemi Basit ve Anlaşılır Hale Getirilmeli 214
- 3.2.1.11.Vergi Tabanının Genişletilmesi 214
- 3.2.1.12.Vergilendirme İşlemleri ve Hizmetlerinin Sunumunun Basitleştirilmesi 215
- 3.2.1.13.İyi Niyetli Mükellefleri Korumaya Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 217
- 3.2.1.14.Vergi Mevzuatında ve Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin Arttırılması 217
- 3.2.1.15.Gider Olarak Dikkate Alınabilecek Harcamaların Kapsamı Genişletilmeli 218
- 3.2.1.16.Bazı Temel Vergi ve Usul Kanunları Yeniden Yazılmalı 219
- 3.2.2. VERGİ USUL KANUNUNDABAKIMINDAN.. 221
- 3.2.2.1.Vergi Kanunlarının Değiştirilmesi ve Uygulanması İçin Hazırlık Dönemi Tanınmalı 221
- 3.2.2.2.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Kanunları Çıkarılmamalı 222
- 3.2.2.3.Vergi Kanunları Arasında Paralellik ve Bütünlük Sağlanmalı 222
- 3.2.2.4.Özel Kanunlarda Yer Alan Vergiye İlişkin Hükümler Kaldırılmalı, Zorunlu Hallerde Vergi Kanunlarıyla Uyumlaştırılmalı 222
- 3.2.2.5.Beyan Edilen Vergi Matrahları Aynı Dönemde Ortaya Çıkan Servet Artışları ile İlişkilendirilmeli ve Servetteki Artışın Kaynağının Sorulmasına İmkan Tanınmalı 223
- 3.2.2.6.Sağlıklı Bir Belge Düzeninin ve Kayıt Sisteminin Oluşturulması 224
- 3.2.2.7.Ekonomide Kullanılan Belgeler Hamiline Yazılılıktan Nama Yazılı Hale Getirilmeli 224
- 3.2.2.8.Nakit Ödeme Sınırı ve Nakit Para Kullanım Oranı Düşürülmeli, Tüketicileri Kredi Kartı İle Harcama Yapmaya Zorlayan Düzenlemeler Yapılmalı 225
- 3.2.2.9.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Azaltılması 226
- 3.2.2.10.Vergi Usul Kanunu Kapsamında Kanıtlayıcı Belge Olarak Sadece Fatura Düzenlenmeli 227
- 3.2.2.11.Vergi Usul Kanunu ve Uluslararası Muhasebe Standartları Değerleme Hükümlerinin Uyumlaştırılması 228
- 3.2.2.12.Uzlaşma Müessesesi Yeniden Gözden Geçirilmeli 228
- 3.2.2.13.Cezalarda İndirim Müessesesi Kaldırılmalı 230
- 3.2.2.14.Vergi Cezalarının Caydırıcılığının Artırılması ve Herkese Eşit Olarak Uygulanması 230
- 3.2.2.15.Denetimin Etkinliğinin Artırılması 232
- 3.2.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 234
- 3.2.3.1.GelirinTanımı Değiştirilmeli ve Net Artış Teorisine Göre Vergilemeye Geçilmeli 234
- 3.2.3.2.Gelir Vergisinin Kişiselliği ve Mali Güce Göre Vergilendirme İlkeleri Dikkate Alınarak Üniter Vergilemeye Ağırlık Verilmeli 235
- 3.2.3.3.BasitUsulde Vergilendirme Uygulaması Kaldırılmalı ya da Kapsamı Daraltılmalı 236
- 3.2.3.4.Vergi Oranları Düşürülmeli ve Tüm Gelir Unsurları İçin En Az Geçim İndirimi Müessesesi Getirilmeli 237
- 3.2.3.5.Tüm Gelir Unsurlarıyla İlgili İndirim, İstisna ve Muafiyet Hükümleri İlgili Gelir Unsurunun Bulunduğu Bölümde Toplanmalı 238
- 3.2.3.6.Elektronik Ticaret ve Küreselleşmenin Getirdiği Yeni İşlem Türleri; Mübadeleyi, Tasarruf ve Sermaye Hareketlerini Engellemeyecek Şekilde Vergilendirilmeli 238
- 3.2.3.7.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Kapsamı Daraltılmalı, Gerçek Usulde Vergilendirmenin İmkanları Arttırılmalı 238
- 3.2.3.8.Zirai Kazançların Belgelendirilmesine Yönelik Çalışmalar Yapılmalı 239
- 3.2.3.9.Ücret Gelirlerinin Vergilendirilmesinde Ayırma Kuramı Esas Alınmalı ve Ücret Üzerindeki Vergi ve Benzeri Yükler Azaltılmalı 239
- 3.2.3.10.Serbest Meslek Kazançlarının Kavranmasında İlgili Meslek Odaları Görevlendirilmeli ve Bu Örgütlere Yasal Sorumluluk Verilmeli 240
- 3.2.3.11.MenkulSermaye İratlarının Vergilendirilmesine İlişkin Düzenlemelerde İstikrar Sağlanmalı 240
- 3.2.3.12.Kira Gelirini Etkin Bir Şekilde Kavramaya, Kira Gelirini Bildirmeyen ya da Eksik Bildirenlere Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 241
- 3.2.3.13.Kentleşmeninve Turizmin Yarattığı Gayrimenkul Rantlarının Vergilendirilmesi Yoluna Gidilmeli 242
- 3.2.3.14.Geçici Vergi Uygulaması Yeniden Değerlendirilmeli 242
- 3.2.4.KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 245
- 3.2.5. DİĞER VERGİLER BAKIMINDAN.. 245
- 3.2.5.1.KDV Oranları Revize Edilmeli ve Çok Oranlı Katma Değer Vergisi Uygulamasından Vazgeçilmeli 246
- 3.2.5.2.Veraset ve İntikal Vergisinin Etkinliğinin Arttırılmalı ya da Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu Tamamen Kaldırılıp Uygulamaya Gelir Vergisi Kanunu İçerisinde Yer Verilmeli 246
- 3.2.5.3.Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) Uygulamasında Kasko Değeri Esaslı Bir Vergilemeye Gidilmeli 249
- 3.2.5.4.BSMV’nin Kapsamının Daraltılmalı veya Tamamen Kaldırılarak KDV Kanunu İçerisine Alınmalı 250
- SONUÇ. 251
- KAYNAKÇA. 257
- Açıklama
- Konu Başlıkları- Genel Olarak Kayıt Dışı Ekonomi- Türkiye'de Kayıt Dışı Ekonomi-Türk Vergi Sistemi ve Kayıt Dışı Ekonominin DurumuİÇİNDEKİLER- BİRİNCİ BÖLÜM- GENEL OLARAK KAYIT DIŞI EKONOMİ- 1.1.KAYIT DIŞI EKONOMİ KAVRAMI 3- 1.2.KAYIT DIŞI EKONOMİ TEORİLERİ 7- 1.2.1. Oyun Teorisi Yaklaşımı 7- 1.2.2. Arz - Talep Yaklaşımı 10- 1.2.3. Rasyonel Seçim Teorisi Yaklaşımı 11- 1.2.4. Laffer Eğrisi Yaklaşımı 13- 1.3.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN UNSURLARI 15- 1.3.1. Yeraltı Ekonomisi (Yasadışı Faaliyetler) 16- 1.3.2. Yarı Kayıtlı (Beyandışı)Ekonomi 19- 1.3.2.1.Gelirlerin Yasal Olarak Kayıt Dışında Bırakılması 19- 1.3.2.2.Gelirlerin Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışına Çıkarılması 20- 1.3.3. Kayıtlara Hiç Girmeyen Ekonomi 22- 1.4.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ÖZELLİKLERİ 23- 1.4.1. Yasalara Aykırı Olması 24- 1.4.2. Ahlaki Normlara Aykırı Olması 25- 1.4.3. Vergilendirilmemiş Olması 25- 1.4.4. İstatistiksel Olarak Ölçülememesi ve GSMH Hesaplarında Yer Almaması 27- 1.4.5. Gelir veya Fayda Elde Edilmesi 28- 1.5.KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ 28- 1.5.1. MALİ NEDENLER. 28- 1.5.1.1.VergiSisteminin Karmaşıklığı ve Vergilendirme Ortamının Belirsizliği 28- 1.5.1.2.Vergi Oranlarının Yüksekliği ve Vergiye Karşı Direnç. 31- 1.5.1.3.Muhasebe ve Müşavirlik Hizmetlerinin Yetersizliği 34- 1.5.1.4.Çalışma Hayatından Kaynaklanan Nedenler 35- 1.5.1.5.Vergi İdaresi ve Denetiminden Kaynaklanan Nedenler 35- 1.5.2. EKONOMİK NEDENLER. 36- 1.5.2.1.Ekonomik Sistem ve Uygulanmakta Olan Ekonomi Politikaları 36- 1.5.2.2.Ekonomik İstikrarsızlık ve Enflasyon. 37- 1.5.2.3.Kişisel Gelir Dağılımının Bozukluğu. 38- 1.5.2.4.Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmeler ve Elektronik Ticaretin Yaygınlaşması 39- 1.5.2.5.İşletme Büyüklüğü. 40- 1.5.2.6.Ülke İçi ve Dışı Rekabetin Yoğun Olması 41- 1.5.2.7.Devlet Müdahaleleri veya Düzenlemeleri 41- 1.5.3. SİYASİ NEDENLER. 42- 1.5.3.1.Baskı Gruplarının İstekleri 42- 1.5.3.2.Siyasal İktidarların Tutumu. 43- 1.5.3.3.Vergi Afları 44- 1.5.4. SOSYAL NEDENLER. 45- 1.5.5. PSİKOLOJİK NEDENLER. 46- 1.6. KAYIT DIŞI EKONOMİYİ TAHMİN YÖNTEMLERİ 48- 1.6.1. Doğrudan Tahmin Yöntemleri 49- 1.6.1.1.Anket Yöntemi 50- 1.6.1.2.Karma Yöntem.. 50- 1.6.2. Dolaylı Tahmin Yöntemleri 51- 1.6.2.1.GSMH Yaklaşımı 51- 1.6.2.2.Parasalcı Yaklaşımlar 52- 1.6.2.2.1. Sabit Oran Yaklaşımı (Para Talebiveya Emisyon Hacmi Yaklaşımı) 52- 1.6.2.2.2. İşlem Hacmi Yaklaşımı 52- 1.6.2.2.3. Ekonometrik Yaklaşım.. 53- 1.6.2.3.İstihdam Yaklaşımı 54- 1.6.2.4.Vergi İncelemeleri Yoluyla Tahmin Yaklaşımı 55- 1.6.2.4.1. Yasalarla Kayıt Dışı Bırakılmasına İzin Verilen Faaliyetler 56- 1.6.2.4.2. Yasalara Aykırı Olarak Kayıt Dışı Bırakılan Faaliyetler 56- 1.6.2.5. Üretim Girdilerini Esas Alan Yaklaşım (Fiziksel Girdi Yaklaşımı) 56- 1.6.3. Çoklu Sebep Çoklu Göstergeler(MIMIC) (Model Yaklaşımı) Yöntemi 57- 1.7. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN ETKİLERİ 58- 1.7.1. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMSUZETKİLERİ 58- 1.7.1.1.EKONOMİK ETKİLER. 59- 1.7.1.1.1. Ekonomik Göstergelere Güvensizlik Yaratması 59- 1.7.1.1.2. Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Olumsuz Etkisi ve Haksız Rekabet 60- 1.7.1.1.3. Kaynak Dağılımının Bozulması 62- 1.7.1.1.4. Kişisel Gelir Dağılımına Etkisi 62- 1.7.1.2.MALİ ETKİLER. 63- 1.7.1.2.1. Vergi Gelirlerinin Azalmasına ve Bütçe Açığına Yol Açması 63- 1.7.1.2.2. Kamu Maliyesine İlişkin Göstergelerde Meydana Gelen Bozulmalar 64- 1.7.1.3.SOSYAL ETKİLER. 65- 1.7.1.3.1.Toplumsal Bozulmaya Sebep Olması 66- 1.7.1.3.2.Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik Üzerindeki Olumsuz Etkileri 67- 1.7.2. KAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUMLUETKİLERİ 68- 1.7.2.1.Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi 69- 1.7.2.2.İstihdam Üzerindeki Etkisi 70- 1.7.2.3.Rekabet Gücü Üzerindeki Etkisi 71- 1.7.2.4.Sosyal Yapı Üzerindeki Etkileri 72- 1.7.2.5.Kişisel Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkisi 73- 1.7.2.6.Ekonomik İstikrar Üzerindeki Etkisi 73- 1.7.2.7.Ekonomideki Dinamizme Etkisi 74- 1.7.2.8.Kayıtlı Ekonomi Üzerindeki Etkisi 74- 1.7.2.9.Kaynak Tahsisi Üzerine Etkisi 75- İKİNCİ BÖLÜM- TÜRKİYE’DE KAYIT DIŞI EKONOMİ- 2.1.TÜRKİYE’DEKAYIT DIŞI EKONOMİNİN OLUŞMA NEDENLERİ 77- 2.1.1. YAPISAL NEDENLER. 79- 2.1.1.1.Ekonominin Gelişmişlik Düzeyinin Yetersizliği 79- 2.1.1.2.Sosyolojik Yapıdaki Sorunlar 80- 2.1.1.3.VergiMevzuatı Dışındaki Yasal Düzenlemelerdeki Yetersizlikler 82- 2.1.1.4.Kurumlararası İletişim, İşbirliği, Bilgi Paylaşımı ve Koordinasyon Eksikliği 83- 2.1.1.5.Ulusal Veri Tabanının Yetersizliği ve Olan Verilerden Yeterince Yararlanılamaması 84- 2.1.1.6.Kronik Yüksek Enflasyon. 85- 2.1.1.7.Ekonomik Krizler 88- 2.1.2. MALİ SİSTEMDEN KAYNAKLANANNEDENLER. 88- 2.1.2.1.Vergi Mevzuatının Karışık Olması 89- 2.1.2.2.Vergi Sisteminin Adil Olmaması 92- 2.1.2.3.Vergi Afları 93- 2.1.2.4.Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin Yetersiz Olması 100- 2.1.2.5.Vergi Oranlarının Yüksekliği 102- 2.1.2.6.Sosyal Güvenlik Sisteminden Kaynaklanan Sorunlar 105- 2.1.2.7.Verginin Tabana Yayılamaması 106- 2.1.2.8.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin Payının Çok Yüksek Olması 107- 2.1.2.9.Bazı Sektörlerde Belge Düzeninin Yeterince Yerleşmemiş Olması 111- 2.1.3. İDARİ VE HUKUKİ NEDENLER. 112- 2.1.3.1.Vergi İdaresi ve Denetimden Kaynaklanan Nedenler 112- 2.1.3.2.Vergi Yargı Organlarının Etkin ve Hızlı Çalışamaması 117- 2.1.3.3.Suça Bakış Açısı ve Suç Fiillerine Uygulanan Yaptırımların Etkisizliği 118- 2.1.3.4.Sözleşmelerde Şekil Serbestisinin Geçerli Olması 119- 2.1.3.5.Hamiline Belge Düzenleme Uygulamasının Yaygınlığı 122- 2.1.3.6.Bürokratik İşlemlerin Yoğunluğu ve Karmaşıklığı 123- 2.1.4. SOSYAL NEDENLER. 125- 2.1.4.1.Türkiye’de Göç Nedeniyle Kent İşsizliğinin Artması ve Kayıt Dışı Ekonomik Faaliyetlere Yönelme. 126- 2.1.4.2.Vergilerin Yerinde Harcanmadığına Yönelik Genel Kanaat 127- 2.1.5. PSİKOLOJİK SEBEPLER. 131- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM- TÜRK VERGİ SİSTEMİ VE KAYITDIŞI EKONOMİNİN DURUMU- 3.1.TÜRK VERGİ SİSTEMİNDE KAYITDIŞI EKONOMİYE YOL AÇAN UNSURLAR. 135- 3.1.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 137- 3.1.1.1.İstikrarlı Bir Vergi Politikasının ve Uygulama Birliğinin Olmaması 138- 3.1.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sisteminin Kurulamamış Olması 139- 3.1.1.3.Vergilerin Sayısının Çokluğu ve Vergi Kanunlarının Sistematikten Yoksun Olması 140- 3.1.1.4.Vergi Kanunlarında Yer Alan Muafiyet ve İstisnaların Çokluğu ve Karmaşık Olması 142- 3.1.1.5.Vergi Sisteminin Yeterli Oto-Kontrol Mekanizmalarına Sahip Olmaması 145- 3.1.1.6.Mükellef Haklarına Vergi Sisteminde ve Uygulamada Yeterince Yer Verilmemesi 147- 3.1.1.7.Vergi Tabanın Dar Olması 148- 3.1.1.8.Harcamaların Önemli Bir Kısmının Gider Olarak Dikkate Alınamaması 151- 3.3.1.9.Farklı Vergi Kanunlarında Benzer Konuları Düzenleyen Hükümler Arasında Uyumun Bulunmaması 152- 3.1.1.10.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Yasalarının Çıkarılması 153- 3.1.1.11.Vergi Sisteminin Teknolojide, Ekonomik ve Ticari Alanda Meydana- Gelen Gelişmelere Yeterince Uyum Gösterememesi 155- 3.1.1.12.Mükellefler Nezdinde Yarattığı Olumsuz Etkilerinin Bilinmesine Rağmen, Af Kanunlarının Çıkarılmasına Devam Edilmesi 157- 3.1.2.VERGİ USUL KANUNU BAKIMINDAN.. 159- 3.1.2.1.Vergi Usul Kanununun Dilinin Ağır ve Madde Sayısının Çok Olması 159- 3.1.2.2.Belge Düzeninin Sağlıklı ve Etkin İşleyişinin Sağlanamaması 160- 3.1.2.3.Tevsik Edici Belgelerin Belirli Bir Standarda Kavuşturulmamış Olması 162- 3.1.2.4.Tarh Zamanaşımının Başlangıcı ve Süresi Konusunda Vergi Kanunlarında- Çok Farklı Hükümlerin Bulunması 163- 3.1.2.5.Uzlaşma Müessesesinin Varlığı 164- 3.1.2.6.Vergi Cezalarının Etkin Bir Şekilde Uygulanamaması Sorunu. 168- 3.1.2.7.Özelge (Mukteza) Uygulamasının Kötüye Kullanılması 169- 3.1.2.8.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Çokluğu ve Uygulamada Yarattığı Karmaşa. 169- 3.1.2.9.Kıyas Yoluyla ya da Genişletici veya Daraltıcı Yorum Yapmak Suretiyle- Vergisel ve Cezai İşlem Tesis Edilmesi 170- 3.1.2.10.Kamu Alacakları Üzerindeki Gecikme Faizi ve Gecikme Zammı Yükünün Fazlalığı 172- 3.1.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 173- 3.1.3.1.Kaynak Teorisine Göre Vergilemenin Benimsenmesi 173- 3.1.3.2.Basit Usulde Vergilendirme Uygulaması 175- 3.1.3.3.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Benimsenmesi 176- 3.1.3.4.Gelir Vergisi Kanunda Yer Alan Vergi Güvenliği İle İlgili Müesseselerin Uygulamadan Kaldırılması 177- 3.1.3.5.Ticari Kazancın Tespitinde Götürü Gider Uygulaması 178- 3.1.3.6.Ayırma Kuramına Göre Vergilendirmenin Terk Edilmesi 179- 3.1.3.7.Menkul Sermaye İratlarının Vergilendirilmesinde İstikrarlı Bir Uygulamanın Sağlanamaması 180- 3.1.3.8.Bazı Gelir Unsurlarının Sürekli Olarak Vergi Dışı Kalması veya Düşük Oranlı Vergilenmesi 181- 3.1.3.9.Gelir Unsurları Arasında Önemli Vergilendirme Farklılıklarının Bulunması 182- 3.1.3.10.Ücretliler Dışında Kalan Mükelleflere, Asgari Geçim İndirimi Uygulaması Hakkının Tanınmaması 183- 3.1.3.11.Vergiye Tabi Tüm Gelirlerin Tek Beyannamede Toplanmasını Engelleyenve Üniter Yapının Bozulmasına Neden Olan Yasal Düzenlemelerin Varlığı 185- 3.1.3.12.Gayrimenkul Sermaye İratlarında Götürü Gider Uygulaması 186- 3.1.3.13.Kazancın Tespitinde Safilik ve Gerçeklik İlkelerinin Tam Olarak Uygulanmaması 187- 3.1.4. KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 188- 3.1.5. DİĞER VERGİ KANUNLARIBAKIMINDAN.. 189- 3.1.5.1.Katma Değer Vergisi Oranlarının Yüksekliği ve Oran Farklılaştırmasının Çokluğu. 189- 3.1.5.2.Toplam Vergi Gelirleri İçinde Dolaylı Vergilerin (ÖTV, KDV) Ağırlığının Sürekli Artması, ÖTV Tutar ve Oranlarının Sık Değiştirilmesi ve ÖTV’nin Bütçe Hedeflerini Tutturma Enstrümanı Olarak Kullanılması 191- 3.1.5.3.Veraset ve İntikal Vergisi Uygulamasının Etkinsizliği 193- 3.1.5.4.Mevcut MTV Uygulamasının Vergilemede Adaleti Sağlamaktan ve Modern Bir Vergileme Anlayışını Yansıtmaktan Yoksun Olması 194- 3.1.5.5.Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisinin Kapsamının Genişletilmesi ve Yarattığı Sorunlar 195- 3.1.5.6.Kayıtdışı Ekonomiyi Önlemede Denetim Mekanizmasının Etkin ve Rasyonel Bir Şekilde Kullanılamaması, Denetim Oranının Çok Düşük Olması 196- 3.2.VERGİSEL KAYITDIŞILIĞIN ÖNLENMESİ, ÇAĞDAŞ VE ETKİN BİR VERGİ SİSTEMİNİN OLUŞTURULMASI İÇİNYAPILMASI GEREKENLER. 200- 3.2.1. VERGİ SİSTEMİNİN GENELİBAKIMINDAN.. 200- 3.2.1.1.Temel İlkeleri Belirlenmiş, Kararlı Bir Vergi Politikası Oluşturulmalı, Vergi Kanunlarında Sık Sık Değişiklikler Yapılmamalı 200- 3.2.1.2.Mükellefe Değer Veren, Çağdaş ve Etkin Bir Vergi Sistemi Oluşturmalı 202- 3.2.1.3.Piyasa Ekonomisi ile Uyumlu Bir Vergi Sistemi Oluşturulmalı 204- 3.2.1.4.Mükellef Nezdinde Devletin Saygınlığının ve Devlete Olan Güvenin Tesis Edilmesi 207- 3.2.1.5.Vatandaşlık ile Vergi Mükellefiyeti Arasında Etkin Bir Bağın Kurulması 208- 3.2.1.6.Vergiye Gönüllü Uyumu Arttırma Amacına Yönelik Olarak İdare ve Mükellef İlişkileri Güçlendirilmeli 208- 3.2.1.7.Vergi Bilinci ve Vergi Ahlakının Oluşturulması ve Topluma Yayılması 209- 3.2.1.8.Kurumlar Arası İşbirliği ve Koordinasyonun Sağlanması 211- 3.2.1.9.İstihdam Üzerindeki Vergisel Yüklerin Azaltılması 212- 3.2.1.10.Vergi Sistemi Basit ve Anlaşılır Hale Getirilmeli 214- 3.2.1.11.Vergi Tabanının Genişletilmesi 214- 3.2.1.12.Vergilendirme İşlemleri ve Hizmetlerinin Sunumunun Basitleştirilmesi 215- 3.2.1.13.İyi Niyetli Mükellefleri Korumaya Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 217- 3.2.1.14.Vergi Mevzuatında ve Vergi Sisteminde Otokontrol Sistemlerinin Arttırılması 217- 3.2.1.15.Gider Olarak Dikkate Alınabilecek Harcamaların Kapsamı Genişletilmeli 218- 3.2.1.16.Bazı Temel Vergi ve Usul Kanunları Yeniden Yazılmalı 219- 3.2.2. VERGİ USUL KANUNUNDABAKIMINDAN.. 221- 3.2.2.1.Vergi Kanunlarının Değiştirilmesi ve Uygulanması İçin Hazırlık Dönemi Tanınmalı 221- 3.2.2.2.Geçmişe Yürüyen ya da Geçmişi Esas Alan Vergi Kanunları Çıkarılmamalı 222- 3.2.2.3.Vergi Kanunları Arasında Paralellik ve Bütünlük Sağlanmalı 222- 3.2.2.4.Özel Kanunlarda Yer Alan Vergiye İlişkin Hükümler Kaldırılmalı, Zorunlu Hallerde Vergi Kanunlarıyla Uyumlaştırılmalı 222- 3.2.2.5.Beyan Edilen Vergi Matrahları Aynı Dönemde Ortaya Çıkan Servet Artışları ile İlişkilendirilmeli ve Servetteki Artışın Kaynağının Sorulmasına İmkan Tanınmalı 223- 3.2.2.6.Sağlıklı Bir Belge Düzeninin ve Kayıt Sisteminin Oluşturulması 224- 3.2.2.7.Ekonomide Kullanılan Belgeler Hamiline Yazılılıktan Nama Yazılı Hale Getirilmeli 224- 3.2.2.8.Nakit Ödeme Sınırı ve Nakit Para Kullanım Oranı Düşürülmeli, Tüketicileri Kredi Kartı İle Harcama Yapmaya Zorlayan Düzenlemeler Yapılmalı 225- 3.2.2.9.Vergi Usul Kanununda Yer Alan Tarhiyat Türlerinin Azaltılması 226- 3.2.2.10.Vergi Usul Kanunu Kapsamında Kanıtlayıcı Belge Olarak Sadece Fatura Düzenlenmeli 227- 3.2.2.11.Vergi Usul Kanunu ve Uluslararası Muhasebe Standartları Değerleme Hükümlerinin Uyumlaştırılması 228- 3.2.2.12.Uzlaşma Müessesesi Yeniden Gözden Geçirilmeli 228- 3.2.2.13.Cezalarda İndirim Müessesesi Kaldırılmalı 230- 3.2.2.14.Vergi Cezalarının Caydırıcılığının Artırılması ve Herkese Eşit Olarak Uygulanması 230- 3.2.2.15.Denetimin Etkinliğinin Artırılması 232- 3.2.3. GELİR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 234- 3.2.3.1.GelirinTanımı Değiştirilmeli ve Net Artış Teorisine Göre Vergilemeye Geçilmeli 234- 3.2.3.2.Gelir Vergisinin Kişiselliği ve Mali Güce Göre Vergilendirme İlkeleri Dikkate Alınarak Üniter Vergilemeye Ağırlık Verilmeli 235- 3.2.3.3.BasitUsulde Vergilendirme Uygulaması Kaldırılmalı ya da Kapsamı Daraltılmalı 236- 3.2.3.4.Vergi Oranları Düşürülmeli ve Tüm Gelir Unsurları İçin En Az Geçim İndirimi Müessesesi Getirilmeli 237- 3.2.3.5.Tüm Gelir Unsurlarıyla İlgili İndirim, İstisna ve Muafiyet Hükümleri İlgili Gelir Unsurunun Bulunduğu Bölümde Toplanmalı 238- 3.2.3.6.Elektronik Ticaret ve Küreselleşmenin Getirdiği Yeni İşlem Türleri; Mübadeleyi, Tasarruf ve Sermaye Hareketlerini Engellemeyecek Şekilde Vergilendirilmeli 238- 3.2.3.7.Zirai Kazançların Vergilendirilmesinde Tevkif Usulünün Kapsamı Daraltılmalı, Gerçek Usulde Vergilendirmenin İmkanları Arttırılmalı 238- 3.2.3.8.Zirai Kazançların Belgelendirilmesine Yönelik Çalışmalar Yapılmalı 239- 3.2.3.9.Ücret Gelirlerinin Vergilendirilmesinde Ayırma Kuramı Esas Alınmalı ve Ücret Üzerindeki Vergi ve Benzeri Yükler Azaltılmalı 239- 3.2.3.10.Serbest Meslek Kazançlarının Kavranmasında İlgili Meslek Odaları Görevlendirilmeli ve Bu Örgütlere Yasal Sorumluluk Verilmeli 240- 3.2.3.11.MenkulSermaye İratlarının Vergilendirilmesine İlişkin Düzenlemelerde İstikrar Sağlanmalı 240- 3.2.3.12.Kira Gelirini Etkin Bir Şekilde Kavramaya, Kira Gelirini Bildirmeyen ya da Eksik Bildirenlere Yönelik Düzenlemeler Yapılmalı 241- 3.2.3.13.Kentleşmeninve Turizmin Yarattığı Gayrimenkul Rantlarının Vergilendirilmesi Yoluna Gidilmeli 242- 3.2.3.14.Geçici Vergi Uygulaması Yeniden Değerlendirilmeli 242- 3.2.4.KURUMLAR VERGİSİ KANUNUBAKIMINDAN.. 245- 3.2.5. DİĞER VERGİLER BAKIMINDAN.. 245- 3.2.5.1.KDV Oranları Revize Edilmeli ve Çok Oranlı Katma Değer Vergisi Uygulamasından Vazgeçilmeli 246- 3.2.5.2.Veraset ve İntikal Vergisinin Etkinliğinin Arttırılmalı ya da Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu Tamamen Kaldırılıp Uygulamaya Gelir Vergisi Kanunu İçerisinde Yer Verilmeli 246- 3.2.5.3.Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) Uygulamasında Kasko Değeri Esaslı Bir Vergilemeye Gidilmeli 249- 3.2.5.4.BSMV’nin Kapsamının Daraltılmalı veya Tamamen Kaldırılarak KDV Kanunu İçerisine Alınmalı 250- SONUÇ. 251- KAYNAKÇA. 257Stok Kodu:9786053151173Boyut:16x24Sayfa Sayısı:285Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2016Kapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim499,50499,502249,75499,503166,50499,50Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim499,50499,502249,75499,503166,50499,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim499,50499,502249,75499,503166,50499,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim499,50499,502--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.