Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%10
Kamu Giderlerinde Yargı Denetiminin Etkinliği Mustafa Taytak

Kamu Giderlerinde Yargı Denetiminin EtkinliğiSayıştay Yargılaması

Liste Fiyatı : 195,00TL
İndirimli Fiyat : 175,50TL
Kazancınız : 19,50TL
Taksitli fiyat : 3 x 58,50TL
Havale/EFT ile : 171,99TL
%10
Temin Süresi 3 İş Günüdür.
9786055343668
27981
Kamu Giderlerinde Yargı Denetiminin Etkinliği
Kamu Giderlerinde Yargı Denetiminin Etkinliği Sayıştay Yargılaması
175.50

Kamu Giderlerinde Yargı Denetiminin Etkinliği ( Sayıştay Yargılaması) Mustafa Taytak

ÖNSÖZ

Günümüz toplumlarının en önemli sorunları arasında kamu kaynaklarının sınırlılığı karşısında kamu giderlerinde artış yönünde gelişmeler yasanması yer
almaktadır. Bu durumun kamu hizmetlerinin finansmanı noktasında var olan sorunların daha da derinleşmesine neden olacağı aşikârdır. Ülkelerin mali yönetimlerinde meydana gelen bu gibi sorunlar kamu mali yönetim anlayışında değişiklik yapılmasını zorunlu hale getirmiştir. Ülkemizde de kamu mali
yönetim anlayısındaki dönüşüm 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile gerçeklestirilmiştir.

Söz konusu Kanun ile Türk kamu mali yönetim sisteminde köklü değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler arasında, tüm mali işlemlerin kayda
alınması, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması, mali saydamlığın sağlanması, aktörlerin hesap vermesinin sağlanması, performansa dayalı bütçeleme, çok yıllı bütçeleme, etkin bir iç denetim sistemi kurulması ve
geniş kapsamlı bir dıs denetim sistemi kurulması yer almaktadır. Kamu mali yönetiminde ve bütçe anlayışında meydana gelen bu gelismeler yasama
organının bütçe aracılığıyla yürütme organına verdiği yetkilerin kendi koydukları ilke ve sınırlar içinde uygulanıp uygulanmadığını denetleme anlayışının da önemini artırmıştır.

Kamu kaynaklarının optimal şekilde kullanılması için denetleme yapan en önemli denetim kurumu ise hiç kuşkuşuz Sayıştay’lardır. Bir hesap mahkemesi
olarak faaliyet gösteren Sayıştay’da, devletin bütçe uygulamalarına ilişkin olarak görev verdiği ve yetkilendirdiği (gelir toplayan, harcama yapan, Devlet malını ve parasını yöneten) memurları ile bu görevlerden dolayı meydana gelen ilişkiler ve uyuşmazlıklar farklı bir yöntemle yargılanmakta ve
sonuçlandırılmaktadır.

Çalışmamızda özellikle mali yönetimde yaşanılan gelişmelere paralel olarak, Sayıştay tarafından yerine getirilen hesap yargılamasının hangi etkinlikte
gerçekleştirildiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu kapsamda sistemdeki problemleri belirlemek ve 6085 sayılı Sayıştay Kanunu’nun hesap yargılaması
üzerindeki yansımalarını tespit etmek amacıyla hesapların denetlenmesinden baslayıp hesapların yargılanması, yargı ilamları, ilamların sonuçları ve etkilerine kadar ki tüm süreç etkinlik açısından ele alınmıştır.

Bu çalışma Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Maliye Anabilim Dalında oybirliği ile kabul edilen doktora tezinin orjinaline sadık kalınarak hazırlanmıştır. Bu vesile ile çalışmamızda yardım ve desteğini esirgemeyen, bilgileriyle yolumuza ısık tutan tez danışmanım Sayın Prof. Dr. Süreyya SAKINÇ’a; çok değerli hocam Sayın Prof. Dr. A. Kemal ÇELEBİ’ye; kaynak araştırmamda ve bilgileriyle destek veren değerli hocam Sayın Prof. Dr. H. Hüseyin BAYRAKLI’ya, Sayın Doç. Dr. Gökhan Kürşat YERLİKAYA’ya ve Sayın Doç. Dr. Hakkı ODABAŞ’a ve tezin son haline kavuşmasında
bizlerden yardımını esirgemeyen değerli bilgilerinden faydalandığım Doç. Dr. Birol KOVANCILAR ve Doç. Dr. Mustafa MİYNAT’a çok teşekkür ederim.
Ayrıca, çalışmamızın sonlanmasına kadar geçen zaman içinde her türlü nazıma katlanan ve sıkıntılarımı paylasan sevgili eşim ve biricik oğluma sabır, destek ve hosgörülerinden dolayı teşekkür ederim. Son olarak bugüne kadar maddi ve manevi desteklerini hiçbir zaman bizlerden esirgemeyen canım Anneme ve Babama sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum…

Doktora tezimizin basım ve yayımını üstlenen ve bunu çok kısa bir zamanda gerçekleştiren Savaş Yayınevi sahipleri ve değerli çalısanlarına çok
teşekkür ederim.
Dr. Mustafa TAYTAK
Temmuz, 2013

  • Açıklama
    • Kamu Giderlerinde Yargı Denetiminin Etkinliği ( Sayıştay Yargılaması) Mustafa Taytak

      ÖNSÖZ

      Günümüz toplumlarının en önemli sorunları arasında kamu kaynaklarının sınırlılığı karşısında kamu giderlerinde artış yönünde gelişmeler yasanması yer
      almaktadır. Bu durumun kamu hizmetlerinin finansmanı noktasında var olan sorunların daha da derinleşmesine neden olacağı aşikârdır. Ülkelerin mali yönetimlerinde meydana gelen bu gibi sorunlar kamu mali yönetim anlayışında değişiklik yapılmasını zorunlu hale getirmiştir. Ülkemizde de kamu mali
      yönetim anlayısındaki dönüşüm 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile gerçeklestirilmiştir.

      Söz konusu Kanun ile Türk kamu mali yönetim sisteminde köklü değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler arasında, tüm mali işlemlerin kayda
      alınması, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması, mali saydamlığın sağlanması, aktörlerin hesap vermesinin sağlanması, performansa dayalı bütçeleme, çok yıllı bütçeleme, etkin bir iç denetim sistemi kurulması ve
      geniş kapsamlı bir dıs denetim sistemi kurulması yer almaktadır. Kamu mali yönetiminde ve bütçe anlayışında meydana gelen bu gelismeler yasama
      organının bütçe aracılığıyla yürütme organına verdiği yetkilerin kendi koydukları ilke ve sınırlar içinde uygulanıp uygulanmadığını denetleme anlayışının da önemini artırmıştır.

      Kamu kaynaklarının optimal şekilde kullanılması için denetleme yapan en önemli denetim kurumu ise hiç kuşkuşuz Sayıştay’lardır. Bir hesap mahkemesi
      olarak faaliyet gösteren Sayıştay’da, devletin bütçe uygulamalarına ilişkin olarak görev verdiği ve yetkilendirdiği (gelir toplayan, harcama yapan, Devlet malını ve parasını yöneten) memurları ile bu görevlerden dolayı meydana gelen ilişkiler ve uyuşmazlıklar farklı bir yöntemle yargılanmakta ve
      sonuçlandırılmaktadır.

      Çalışmamızda özellikle mali yönetimde yaşanılan gelişmelere paralel olarak, Sayıştay tarafından yerine getirilen hesap yargılamasının hangi etkinlikte
      gerçekleştirildiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu kapsamda sistemdeki problemleri belirlemek ve 6085 sayılı Sayıştay Kanunu’nun hesap yargılaması
      üzerindeki yansımalarını tespit etmek amacıyla hesapların denetlenmesinden baslayıp hesapların yargılanması, yargı ilamları, ilamların sonuçları ve etkilerine kadar ki tüm süreç etkinlik açısından ele alınmıştır.

      Bu çalışma Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Maliye Anabilim Dalında oybirliği ile kabul edilen doktora tezinin orjinaline sadık kalınarak hazırlanmıştır. Bu vesile ile çalışmamızda yardım ve desteğini esirgemeyen, bilgileriyle yolumuza ısık tutan tez danışmanım Sayın Prof. Dr. Süreyya SAKINÇ’a; çok değerli hocam Sayın Prof. Dr. A. Kemal ÇELEBİ’ye; kaynak araştırmamda ve bilgileriyle destek veren değerli hocam Sayın Prof. Dr. H. Hüseyin BAYRAKLI’ya, Sayın Doç. Dr. Gökhan Kürşat YERLİKAYA’ya ve Sayın Doç. Dr. Hakkı ODABAŞ’a ve tezin son haline kavuşmasında
      bizlerden yardımını esirgemeyen değerli bilgilerinden faydalandığım Doç. Dr. Birol KOVANCILAR ve Doç. Dr. Mustafa MİYNAT’a çok teşekkür ederim.
      Ayrıca, çalışmamızın sonlanmasına kadar geçen zaman içinde her türlü nazıma katlanan ve sıkıntılarımı paylasan sevgili eşim ve biricik oğluma sabır, destek ve hosgörülerinden dolayı teşekkür ederim. Son olarak bugüne kadar maddi ve manevi desteklerini hiçbir zaman bizlerden esirgemeyen canım Anneme ve Babama sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum…

      Doktora tezimizin basım ve yayımını üstlenen ve bunu çok kısa bir zamanda gerçekleştiren Savaş Yayınevi sahipleri ve değerli çalısanlarına çok
      teşekkür ederim.
      Dr. Mustafa TAYTAK
      Temmuz, 2013

      Stok Kodu
      :
      9786055343668
      Boyut
      :
      16x24
      Sayfa Sayısı
      :
      264
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2013
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      175,50   
      175,50   
      2
      87,75   
      175,50   
      3
      58,50   
      175,50   
      Ziraat Bankkart
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      175,50   
      175,50   
      2
      87,75   
      175,50   
      3
      58,50   
      175,50   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      175,50   
      175,50   
      2
      87,75   
      175,50   
      3
      58,50   
      175,50   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      175,50   
      175,50   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat