İşletmede Etik Kod UygulamasıRekabet Avantajı Kazanmada, Yönetici Değerleri Etkisinde Sonuçları
İki binli yıllar, işletme etiğinin işletme kararlarını etkilediği, işletme yöneticilerinin etik ve sosyal sorumluluk konularında stratejiler geliştirmek zorunda kaldıkları bir dönemdir. Bu kapsamda kurumsal etik kod uygulamaları, günümüzde kilit önemdedir.
Kitabın birinci bölümünde, etik evrensel yönüyle açıklanmıştır. İşletmelerde uygulanan kurumsal etik kodlara ilişkin bulgulara yer verilmiştir.
İkinci bölümde, kurumsal işletmelerin rekabet avantajı elde etmeye yönelik oluşturdukları stratejik yönetim süreci incelenmiştir. Rekabet avantajı kuramlarına yer verilmiştir.
Üçüncü bölümde, temel kişisel değerlere ilişkin araştırmalara yer verilmiştir. Değer kuramlarından biri olan Schwartz’ın değer kuramı detaylı incelenmiştir. Schwartz’ın Portre Değer Ölçeği devam eden bölümde alan araştırmasında kullanılmıştır.
Dördüncü ve beşinci bölümlerde, şirketlerdeki etik kod uygulamasının rekabet avantajı oluşturmasında, yöneticilerin kişisel değerlerinin etkisi, bilimsel bir araştırma ile ortaya konulmuştur. Söz konusu araştırma Borsa İstanbul pay piyasası bünyesinde yer alan işletmelerin üst ve orta düzey yöneticilerine dönük olarak gerçekleştirilmiştir.
Yöneticilerin değerlerinin düzenleyici etkisine bu çalışmayla ilk kez bakılmıştır. Çalışma sonucunun işletmeler için uygulanabilir nitelikte olduğu düşünülmektedir.
- Açıklama
İki binli yıllar, işletme etiğinin işletme kararlarını etkilediği, işletme yöneticilerinin etik ve sosyal sorumluluk konularında stratejiler geliştirmek zorunda kaldıkları bir dönemdir. Bu kapsamda kurumsal etik kod uygulamaları, günümüzde kilit önemdedir.
Kitabın birinci bölümünde, etik evrensel yönüyle açıklanmıştır. İşletmelerde uygulanan kurumsal etik kodlara ilişkin bulgulara yer verilmiştir.
İkinci bölümde, kurumsal işletmelerin rekabet avantajı elde etmeye yönelik oluşturdukları stratejik yönetim süreci incelenmiştir. Rekabet avantajı kuramlarına yer verilmiştir.
Üçüncü bölümde, temel kişisel değerlere ilişkin araştırmalara yer verilmiştir. Değer kuramlarından biri olan Schwartz’ın değer kuramı detaylı incelenmiştir. Schwartz’ın Portre Değer Ölçeği devam eden bölümde alan araştırmasında kullanılmıştır.
Dördüncü ve beşinci bölümlerde, şirketlerdeki etik kod uygulamasının rekabet avantajı oluşturmasında, yöneticilerin kişisel değerlerinin etkisi, bilimsel bir araştırma ile ortaya konulmuştur. Söz konusu araştırma Borsa İstanbul pay piyasası bünyesinde yer alan işletmelerin üst ve orta düzey yöneticilerine dönük olarak gerçekleştirilmiştir.
Yöneticilerin değerlerinin düzenleyici etkisine bu çalışmayla ilk kez bakılmıştır. Çalışma sonucunun işletmeler için uygulanabilir nitelikte olduğu düşünülmektedir.Stok Kodu:9786257566360Boyut:16x24Sayfa Sayısı:178Basım Yeri:AnkaraBasım Tarihi:2021 EkimKapak Türü:Karton KapakDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,00268,00136,00345,33136,00Ziraat BankkartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,00268,00136,00345,33136,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,00268,00136,00345,33136,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim136,00136,002--3--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.